Infiniti wydłużyło swój hitowy model

Infiniti ogłosiło światową premierę Q50L, nowego wariantu sportowego sedana Q50 o zwiększonym rozstawie osi. Dzięki większemu o 48 mm rozstawowi, Q50L daje więcej miejsca na tylnych siedzeniach.

Wprowadzając ten wariant auta na rynek, po wsłuchaniu się w potrzeby klientów, Infiniti realizuje strategię wpisania się w specyficzny, chiński rynek. Tendencja wprowadzania „rozmiaru L” nie ogranicza się do Q50L i rynku chińskiego. Wkrótce na rynkach USA i Kanady zadebiutuje inny sedan o zwiększonym rozstawie osi – Q70L, który powstał na rynku chińskim w roku 2012. Q50L jest przeznaczony wyłącznie na rynek chiński (bez wysp). Stylowy Luksusowy, sportowy sedan Q50L zadebiutuje w Państwie Środka jeszcze pod koniec sierpnia.
fot. Infiniti

Istotny jest fakt, że Q50L to pierwszy model Infiniti, produkowany lokalnie na tak ważny rynek, jak chiński. Produkcja będzie się odbywać w fabryce w Xiangyang w prowincji Hubei, która staje się czwartą montownią Infiniti na świecie. W ciągu pierwszych, sześciu miesięcy br. wzrost sprzedaży Infiniti w Chinach w stosunku rok do roku wyniósł 130%, zaś łączna liczba dostarczonych pojazdów przekroczyła 14 tysięcy. Wprowadzenie Infiniti Q50L oznacza kolejny krok w globalnym rozwoju firmy, podkreślający konsekwencję w dążeniu do uczynienia z Chin jej drugiego, najważniejszego pod względem poziomu sprzedaży rynku na świecie. Istotą planu jest oferowanie modeli dostępnych globalnie, jak i tych opracowanych specjalnie dla regionu, poszerzających gamę marki, przy zwiększeniu produkcji w ogólnej skali.

Całkowita długość Infiniti Q50L to teraz 4 852 mm. Model jest napędzany dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym Infiniti, z turbodoładowaniem, pozwalającym osiągnąć moc 211 KM i moment obrotowy 350 Nm. Motor jest sprzężony z siedmiobiegową automatyczną przekładnią biegów z trybem manualnym.

Q50L jest reprezentantem nowinek technicznych Infiniti, takich jak pierwszy system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (DAS – Direct Adaptive Steering) w technologii steer-by-wire. Podwójny ekran dotykowy systemu Infiniti InTouch HCI, aktywny asystent pasa ruchu (ALC – Active Lane Control), 14-głośnikowy system nagłośnienia Bose uzupełniają inne, drobniejsze dodatki , np. roleta przeciwsłoneczna tylnej szyby, elektronicznie przełączające się lusterka zewnętrzne zapobiegające oślepianiu kierowcy.

Q50 ze standardowym rozstawem osi będzie nadal wytwarzany w japońskiej fabryce w Tochigi.

źródło: Infiniti