Ford podliczył słupki sprzedaży. Efekt? W styczniu 2014 roku sprzedaż tego producenta wzrosła o 9,2 procenta w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Przy okazji firma pochwalił się swoimi planami…
Europejski oddział Forda podkreśla, że styczniowe wyniki przewyższają niemal dwukrotnie tempo wzrostu całego rynku, które wyniosło 4,7 procenta na 20 kluczowych rynkach europejskich.
Styczeń był ósmym z kolei miesiącem, w którym Ford zanotował wzrost sprzedaży. W pierwszym miesiącu 2014 roku wzrósł również udział firmy we wszystkich najważniejszych rynkach – ogólnym, detalicznym oraz samochodów użytkowych.
Udział Forda w rynku pojazdów w ujęciu ogólnym wyniósł 7,5 procenta, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego. Udział w rynku detalicznym – sprzedaż aut klientom indywidualnym – ukształtował się na poziomie 7,8 procenta, czyli wzrósł o 0,4 punktu procentowego. Oznacza to, że Ford już po raz 12 z rzędu odnotował wzrost sprzedaży detalicznej. Udział producenta w rynku samochodów użytkowych wyniósł 10,4 procenta – to wzrost o 0,9 punktu procentowego, czyli najwyższa wartość odnotowana od 1998 roku.
Wzrost sprzedaży i udziału w rynku naszej firmy – szczególnie w segmencie detalicznym o wyższej wartości rynkowej – to w głównej mierze zasługa naszych nowych modeli aut i produktów. W ciągu ostatnich 15 miesięcy wprowadziliśmy na rynek 11 nowych pojazdów, a tylko w 2014 roku zaprezentujemy ponad 10 nowych modeli – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.
W porównaniu ze styczniem 2013 roku, sprzedaż samochodów Forda klientom indywidualnym i flotowym wzrosła o 4 punkty procentowe do łącznie 78 procent – to o 6 punktów procentowych powyżej średniej dla całego rynku. Z kolei sprzedaż modeli Forda wypożyczalniom samochodów i dilerom rejestrującym swoje auta spadła do 22 procent z poziomu 28 procent uzyskanego w 2013 roku.
W styczniu w regionie Euro 20 Ford sprzedał 80 800 aut, a na wszystkich 50 rynkach europejskich – na których jest obecna firma – sprzedano 90 700 samochodów.
Ford umocnił pozycję lidera w Wielkiej Brytanii – największym europejskim rynku zbytu firmy – notując wzrost sprzedaży samochodów o 11 procent oraz wzrost udziału w rynku o 0,6 punktu procentowego do 15,3 procenta. W Niemczech sprzedaż Forda wzrosła o 28 procent, co wywindowało udział producenta w rynku o 1,6 punktu procentowego do łącznie 7,4 procent.
W 2014 roku Ford wprowadzi na rynek ponad 10 nowych modeli. Na liście jest: tourneo courier, transit courier, transit, mondeo, mondeo hybrid i C-MAX Energi plug-in hybrid oraz focus.
Źródło: dziennik.pl