Nowa wersja 185-konnego Forda z nowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o pojemności 2 litrów czyni z Transita Custom Sport najmocniejszego Customa w historii. Pojawi się on w sprzedaży w połowie 2019 roku, stając się flagowym pojazdem rodziny liczącej sobie trzy modele Transit Sport z charakterystycznymi podwójnymi sportowymi pasami.
- Transit Custom Sport wyposażony jest w nowy 2-litrowy silnik EcoBlue o mocy 185 KM, system FordPass Connect oraz w zaawansowane rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, osiągi i ułatwiające parkowanie.
- Dostępny już w salonach Transit Connect Sport dysponuje silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o pojemności 1,5 litra o mocy 120 KM oraz sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Dostępny jest również Transit Courier Sport.
- Popyt na wyróżniające się charakterem samochody dostawcze Forda z linii Sport stale rośnie, a sprzedaż modeli Transit Custom Sport i Transit Courier Sport w roku 2018 wzrosła o ponad 50 procent licząc rok do roku.
Oprócz wzrostu mocy o 9 procent i momentu obrotowego do 415 Nm, co wpłynie korzystnie na osiągi, nabywcy Forda Transita Custom Sport skorzystają również z nowych możliwości, jakie daje wprowadzenie modemu pokładowego FordPass Connect.
Dostępny jest również nowy Transit Connect Sport, zaprezentowany w zeszłym roku na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w Niemczech, z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 120 KM i sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Kompaktowy furgon Transit Courier Sport stanowi dopełnienie linii modelowej.
„Nie wszystkich zadowalają standardowe białe furgonetki. Samochody dostawcze Forda z serii Sport przemawiają do klientów, którzy chcą się wyróżnić, mając jednocześnie solidny i wszechstronny samochód użytkowy. To właśnie uczyniło z rodziny Transita prawdziwy bestseller.” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny pojazdów użytkowych, Ford of Europe. „ Zmodernizowane samochody dostawcze nie tylko prezentują się stylowo. Są dynamiczne i dobrze wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.”
Sprzedaż Transita Custom Sport wzrosła o 58 procent w 2018 roku w porównaniu z rokiem poprzednim i sięgnęła 4402 furgonów, a sprzedaż Transita Courier Sport wzrosła o 52 procent, do 1044 samochodów. W 2018 roku Ford uzyskał swój najlepszy wynik sprzedaży samochodów użytkowych w ciągu ostatnich 25 lat, sprzedając 380 900 pojazdów użytkowych na 20 rynkach europejskich, co odpowiada ponad 1000 sprzedanych pojazdów użytkowych każdego dnia.
Więcej mocy pod maską Transita Custom Sport
Transit Custom Sport standardowo wyposażony jest w 2-litrowy silnik EcoBlue o mocy 185 KM, w którym zmodernizowano wysokociśnieniowy wtrysk paliwai ulepszono turbosprężarkę o niskim momencie bezwładności, co pozwoliło uzyskać większą moc w szerszym zakresie prędkości obrotowych silnika.
Klienci mogą wybierać między sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift. Dla najoszczędniejszej wersji samochodu szacowana emisja CO2 wynosi 151 g/km, a zużycie paliwa oceniane jest na 6,9 l/100 km.*
Samochód zaprojektowano, by przyciągać spojrzenia, oprócz kontrastowych sportowych podwójnych pasów otrzymał muskularny pakiet stylizacyjny nadwozia zawierający dolny spojler przedniego zderzaka, spojlery progowe, spojler i narożniki tylnego zderzaka oraz nakładki przednich i tylnych nadkoli w kolorze nadwozia. Unikatowa obudowa świateł przeciwmgielnych oraz dwa pasy na pokrywie silnika, przednim zderzaku i tylnych drzwiach oraz pas boczny po obu stronach pojazdu, a także 17-calowe lub 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Sportowy styl nie ominął także wnętrza, w którym fotele są częściowo pokryte skórą w kolorze Ebony, co dotyczy także siedzeń w drugim, a nawet w trzecim rzędzie, jeśli samochód jest w nie wyposażony.
Nabywcy Transitów Custom z serii Sport otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, w tym modele Van, kombi i Van z podwójną kabiną, zarówno w wersji ze standardowym (L1), jak i z długim rozstawem osi (L2). Dynamikę jazdy zoptymalizowano stosując specjalnie dobrane charakterystyki elementów podwozia, co zapewnia precyzyjniejsze kierowanie, lepsze prowadzenie i przyjemniejszą jazdę, a także bardziej bezpośrednie reakcje i podwyższoną zwrotność.
Modem pokładowy FordPass Connect dołącza do systemu komunikacji i rozrywki SYNC 3 jako standardowa funkcja Transita Custom Sport, czyniąc z samochodu hotspot WiFi, obsługujący do 10 urządzeń.
Transit Custom Sport może być teraz wyposażony w cały pakiet ulepszonych systemów wspomagania kierowcy, w tym w aktywnego asystenta parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu i informowanie o obiektach w martwym polu lusterek, z uwzględnieniem także holowania przyczepy o długości do 10 metrów.
Rodzina powiększa się o Transita Connect Sport
Nowy stylowy Transit Connect Sport zawdzięcza swój wyrazisty wygląd zewnętrznemu pakietowi stylistycznemu, czarnym matowym pasom ze srebrnymi lub pomarańczowymi akcentami oraz 16-calowym obręczom kół z lekkiego stopu z wykończeniem Dark Stainless. We wnętrzu znajdują się częściowo skórzane, podgrzewane fotele kierowcy i pojedynczy fotel pasażera.
Standardowa specyfikacja obejmuje dwustrefową elektroniczną automatyczną klimatyzację i tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości. Dostępny jest także Active Park Assist, system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 oraz wbudowany modem Ford Pass Connect.
Zmodernizowany silnik 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KMi sześciostopniowa manualna skrzynia biegów pozwalają na uzyskanie emisji CO2 już od 130 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100 km.
Transit Courier Sport potrafi zrobić wrażenie
Kompaktowy Transit Courier Sport ma za zadanie wyróżnić swoich użytkowników oraz firmy korzystające z niego przy dostarczaniu towarów i usług. Do najciekawszych akcentów tego modelu należą odważne sportowe pasy na masce i drzwiach przestrzeni ładunkowej, zestaw stylistyczny w kolorze nadwozia, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem Magnetic oraz sportowe fotele z częściowym wykończeniem skórą z czerwonymi kontrastowymi szwami. Na co dzień kierowcy docenią system SYNC 3 z 4-calowym kolorowym ekranem i tylne czujnikami parkowania.
1,5-litrowy silnik TDCi o mocy 100 KM w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia dynamikę jazdy oraz emisję CO2 obniżoną do 112 g/km i zużycie paliwa 4,3 l/100 km. Dla zwolenników opcji benzynowej Ford przygotował 1-litrowy silnik EcoBoost o mocy 100 KM w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zapewniający emisję CO2 od 126 g/km i zużycie paliwa od 5,6 l/100km.
*Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu, na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.
Od 1 września 2017, roku niektóre nowe pojazdy otrzymywały homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpiła poprzedni cykl testowy NEDC, który wciąż jest aktualnie stosowaną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2 ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję mierzone według NEDC oraz WLPT.
Źródło: www.mototarget.pl