Fiat Group: w Europie kryzys, w Azji ekspansja

Fiat Group Automobiles India Private Limited (FGAIPL) ogłosiła komunikat o podjęciu szeregu inicjatyw, zmierzających do wzmocnienia swej pozycji na rynku indyjskim, m.in. oficjalnego wprowadzenia marki Jeep na rynek Indii. W okresie najbliższych kilku lat planowane są premiery 9 nowych lub radykalnie odnowionych modeli marek Fiat i Jeep, w tym Jeepa Wranglera i Grand Cherokee, których dostawy do Indii rozpoczną się pod koniec 2013 r. Samochody marki Jeep rozprowadzane będą przez firmową sieć dealerów, korzystających w zakresie obsługi technicznej i zaopatrzenia w części zamienne ze wsparcia organizacji sprzedaży Fiata.
FGAIPL rozwijać będzie również lokalną działalność przemysłową, podejmując produkcję samochodów Fiat Linea Classic Edition oraz nowego Fiata Punto.

– W naszych planach indyjskich przyjęliśmy potrójną strategię. Najpierw wprowadzamy nowe produkty, w tym także legendarną markę Jeep, potem rozwijamy niezależną sieć sprzedaży, a w końcu uderzamy marketingowo, aby umocnić znajomość realiów i postrzeganie marki na rynku, mówi Mike Manley, dyrektor operacji azjatyckich i szef marki Jeep w Chrysler Group LLC.

Mike Manley przebywał niedawno w Mumbai, aby spotkać się z dealerami w celu prezentacji planów asortymentowych i produkcyjnych na rynku indyjskim, dotyczących m.in. rozbudowy dzisiejszej wspólnej sieci dealerskiej Tata-Fiat do ok. 120 niezależnych punktów w przyszłym roku.
Jedną z atrakcji dla lokalnych dealerów będą salony kawowe Fiat Caffé, pozwalające zapoznać się z dziedzictwem technicznym i kulturowym firmy Fiat oraz promowanymi na świecie innowacjami technologicznymi Fiat Group.

Centra serwisowe w organizowanych punktach dealerskich będą kolejnym ważnym oknem na świat dla klienteli indyjskiej z uwagi na zamiar przeniesienia do Indii międzynarodowych standardów obsługi technicznej.

Pojazdy marki Jeep będą z początku dystrybuowane przez ekskluzywne salony w większych metropoliach – z wykorzystaniem infrastruktury wyłącznych dealerów Fiata.

– Możemy mówić o dużym zainteresowaniu potencjalnych inwestorów, stąd nasza pewność nominacji 120 niezależnych dealerów w roku 2013, mówi Enrico Atanasio, dyrektor zarządzający Fiat Group Automobiles India Private Limited. – Jesteśmy optymistami w zakresie perspektyw rozwoju na rynku, którego wzrost w roku 2011 wyniósł 12% i który staje się jednym z najważniejszych na świecie. Dzięki wprowadzeniu marki Jeep, nowych produktów marki Fiat i rozbudowie sieci sprzedaży, a także intensywnym działaniom marketingowym, mamy szansę ten wzrost obrócić w dużym stopniu na naszą korzyść, dodał Atanasio

GAIPL jest w 100% spółką zależną od Fiat Automobiles Group S.p.A. we Włoszech. Została założona w roku 2012 w Mumbai (Indie), jako dystrybutor samochodów marki Fiat i Jeep poprzez sieć niezależnych dealerów. Przedmiotem obecnej działalności GAIPL jest sprzedaż samochodów Fiat Linea i Punto, produkowanych przez joint-venture Tata-Fiat. Spółka zatrudnia ok. 100 osób i w planach przewiduje stworzenie sieci 120 niezależnych dealerów do końca 2013 r.

AUTOR:  FAP, WNP.PL (AG)


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997