Dzisiaj Euro NCAP publikuje oceny bezpieczeństwa dziewięciu samochodów. Zaskakująco słabo wypadły dwa samochody z grupy FCA (Fiat Chrysler Automobiles)
Audi Q3 , BMW X5 , Hyundai Santa Fe , Jaguar I-PACE , Peugeot 508 , Volvo V60 i jego partner S60 , osiągnęły maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Jednak dwa pojazdy FCA – starzejący się Fiat Panda, a także zupełnie nowy Wrangler Jeepa – otrzymują odpowiednio zero gwiazdek i jedną gwiazdę.
Panda, ostatnio przetestowana przez Euro NCAP w 2011 roku, została w wyścigu o bezpieczeństwo wypadła dramatycznie słabo. Auto w zakresie bezpieczeństwa przypomniena tylko o zapięciu pasów. Oznacza to, że wg Euro Assistance Safety Assist, pojazd nie zasługuje nawet na jedną gwiazdkę w testach bezpieczeństwa. Panda otrzymała zero gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP!
Natomiast Jeep Wrangler z napędem na cztery koła to zupełnie nowy pojazd, który jest dostępny na rynku w 2018 roku. Z przypomnieniem o zapięciu pasów i prostym ogranicznikiem prędkości kierowcy, bez żadnej innej formy wspomagania kierowcy, Wrangler zdobywa jedną gwiazdkę, pozostając daleko w tyle za konkurentami.
Michiel van Ratingen powiedział:
„Naprawdę rozczarowujące jest pojawienie się nowego samochodu wystawionego na sprzedaż w 2018 r. Bez autonomicznego układu hamulcowego i bez asystenta pasa ruchu. Najwyższy czas, abyśmy zobaczyli produkt z grupy FIAT-Chrysler oferujący bezpieczeństwo rywalizujące z konkurencją. ”
Ale nawet niektóre pojazdy pięciogwiazdkowe miały problemy. Testy Euro NCAP na Hyundai Santa Fe uwypukliły problem, w którym boczne kurtyny powietrzne samochodów wyposażonych w panoramiczny dach można było łatwo podrzeć.
W odpowiedzi, Hyundai już zmienił mocowania poduszek powietrznych w produkcji, a wczesne samochody podlegają oficjalnemu wycofaniu. Właściciele takich pojazdów skontaktują się z producentem i powinni upewnić się, że zabiorą swoje samochody do dealerów, którzy zostaną ponownie przepracowani.
BMW X5 również ucierpiało z powodu problemów z poduszkami powietrznymi, poduszka kolanowa kierowcy nie została prawidłowo zainstalowana w teście przesunięcia czołowego i zapewniała niewielką dodatkową ochronę nóg kierowcy. Podobny problem zaobserwowano w przypadku serii 5 w 2017 r.
Michiel van Ratingen, „Pomimo prac wykonanych przez producentów podczas opracowywania swoich pojazdów, Euro NCAP nadal wykazuje brak solidności w niektórych podstawowych obszarach bezpieczeństwa. Aby być uczciwym, Audi Q3, Jaguar I-PACE, Peugeot 508 i Volvo V60 / S60 ustanowiły standard, według którego inni są oceniani, Jaguar I-PACE, w szczególności, pokazuje, że pojazdy ekologiczne także zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa „.
Źródło: www.mototarget.pl