Druga siła w koncernie Fiata

Jeszcze kilka lat temu kto by pomyślał, że Jeep pod względem sprzedaży w Europie awansuje w rankingu poszczególnych marek wchodzących w skład grupy Fiat Chrysler Automobiles na pozycję wicelidera?

Czy się to komu podoba czy nie, taki scenariusz stał się faktem. Według danych ACEA podsumowujących sprzedaż nowych osobówek na rynku europejskim za rok 2015, cały koncern Fiat Chrysler Automobiles ze swoimi markami zarejestrował łącznie ponad 872 500 pojazdów. Z powyższego na markę Fiat przypadło 656 700 egzemplarzy.

Wrażenie robią wzrosty, jakimi na Starym Kontynencie legitymuje się marka Jeep. Ten wchodzący w skład struktur FCA gracz znalazł w Europie chętnych na ponad dwa razy więcej swoich samochodów niż jeszcze w roku 2014 (+113% | 88 200 egzemplarzy).

Jeep awansował dzięki temu jako druga pod względem popularności marka Fiat Chrysler Automobiles na całym rynku europejskim – przed Lancią (61 700 sztuk | -14,6%) czy Alfą Romeo (56 800 sztuk | -4%).

Sukcesy w Polsce
Tak dobre wyniki Jeepa w Europie to również fenomen, który obserwuje się i na rynku w Polsce.

Marka Jeep – już piąty raz z rzędu – odnotowuje na naszym rynku wzrost sprzedaży. W minionym roku nad Wisłą zarejestrowano rekordowe 2 588 nowych Jeepów, co przekłada się na wzrost o dynamice aż 53,7%.

Polacy najchętniej wybierali model Jeep Renegade, którego sprzedano 1 071 sztuk. Renegade równocześnie ustanawia kolejny rekord – otóż w ciągu jednego roku kalendarzowego sprzedano pierwszy raz w historii ponad tysiąc sztuk jednego modelu Jeepa w Polsce.

Za Jeepem Renegade kolejne miejsca na „liście przebojów” AD 2015 zajmują w obrębie marki takie modele jak Grand Cherokee (807 sztuk), Cherokee (465 sztuk), Wrangler (165 sztuk) oraz Compass (80 sztuk).

AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI

IBRM Samar

r


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997