Doceniamy samochody zastępcze

Podczas kończącej się właśnie kalendarzowej zimy najczęściej wykorzystywanym typem assistance samochodowego było holowanie pojazdu (47% wezwań) – wynika z zestawienia przygotowanego dla Mondial Assistance.
Według badań przeprowadzonych w lutym przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance, jako najbardziej wartościowe kategorie pomocy badani ocenili assistance samochodowe: aż 62% umieściło je w gronie trzech najważniejszych. Ten rodzaj usług pomocowych bardzo duży komfort zapewnia zimą, gdzie obok trudnych warunków drogowych kłopoty kierowcom sprawiają same pojazdy, szczególnie kiedy zaniedbaliśmy ich przygotowanie do zimy.

Najczęstszym powodem wezwania assistance samochodowego w ciągu ostatnich kilku miesięcy była właśnie awaria pojazdu (70% przypadków; o 5% więcej niż poprzedniej zimy), a na drugim miejscu wypadek (28%).

Przyjeżdżający serwis pomagał zazwyczaj holując zepsuty czy uszkodzony pojazd (47% wezwań). Często korzystaliśmy też z auta zastępczego: skorzystało z niego aż 28% wzywających assistance. 22% otrzymało wsparcie na miejscu zdarzenia (najczęściej chodziło o pomoc w uruchomieniu wyładowanego akumulatora).

Jak podkreślają autorzy reportu, samochód zastępczy staje się coraz bardziej docenianą i wygodną alternatywą w przypadku unieruchomienia naszego pojazdu: tej zimy z takiej formy pomocy skorzystało o 4% więcej osób niż rok wcześniej.

Województwem, gdzie z pomocy assistance korzystano najczęściej (w przeliczeniu na liczbę mieszkańców), jest mazowieckie: odnotowano tam 30% wezwań. W dalszej kolejności pod względem serwisu assistance na mieszkańca są województwa dolnośląskie, pomorskie, śląskie oraz łódzkie i małopolskie.

Na drugim „biegunie” są natomiast lubuskie, świętokrzyskie, podkarpackie i lubelskie, gdzie odnotowano najmniej wezwań w przeliczeniu na mieszkańca.

W porównaniu z rokiem ubiegłym spadł udział województwa mazowieckiego w ogólnej liczbie wezwań, co może wskazywać na coraz większą świadomość assistance w całym kraju. Potwierdzają to ostatnie badania: aż o 14% pytanych więcej niż rok wcześniej wie, co to są usługi assistance i najwyraźniej coraz częściej korzystają z niego mieszkający poza stolicą.
Źródła Mondial Assistance
IBRM Samar