W pierwszym półroczu 2018 roku Mazda CX-5 była zdecydowanie najczęściej kupowanym modelem marki w Polsce. Tegoroczna sprzedaż 1845 egzemplarzy w porównaniu do 856 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku oznacza wzrost o 116 proc. i potwierdza, że odnowiona stylistyka projektowania KODO – Dusza Ruchu oraz rozwiązania technologiczne SKYACTIV i systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE zyskały uznanie wśród polskich klientów.
- Po raz pierwszy model z segmentu SUV został liderem sprzedaży Mazdy w Polsce
- Silniki benzynowe w technologii SKYACTIV napędzają sprzedaż Mazdy CX-5
„W ostatnich latach sprzedaż pojazdów typu SUV w Polsce rośnie, co odzwierciedla trend na rynkach Europy i całego świata. To niezwykle ważny segment rynku dla wszystkich producentów, więc tym bardziej jesteśmy dumni z doskonałych wyników Mazdy CX-5. Elegancka sylwetka nadwozia, przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz świetne właściwości jezdne sprawiają, że jest to samochód idealny zarówno do codziennej jazdy do pracy, weekendowych wypadów poza miasto oraz dalszych podróży” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Polscy klienci Mazdy CX-5 najchętniej sięgają po silniki benzynowe: 2.0 SKYACTIV-G o mocach 160 i 165 KM i 2.5 SKYACTIV-G o mocy 194 KM, które stanowią aż 90 proc. sprzedaży tego modelu. Wbrew panującemu trendowi większość, bo niemal 67 proc. Kupujących, decyduje się na napęd na wszystkie koła i-ACTIV AWD, a aż dwa na trzy egzemplarze CX-5 opuszczające polskie salony to najbogatsze wersje SkyPASSION.
„Doskonałe wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 w Polsce to także zasługa efektywności i sprawności działania sieci Dealerów Mazdy. Recepta na sukces jest stosunkowo prosta: dopracowany w najdrobniejszym szczególe SUV, sprzedawany przez zespół, który wierzy w swój produkt, czyli profesjonalizm, pasja i zaangażowanie” – dodaje Łukasz Paździor.
Globalne wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 są również satysfakcjonujące. W okresie styczeń-maj 2018 r. do klientów trafiło 197 557 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 22.6% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku i plasuje ten model na 7. pozycji wśród najpopularniejszych SUV-ów na świecie.
Źródło: www.mototarget.pl