Cień konfliktu

Atak Rosji na Ukrainę i jego konsekwencje kładzie się coraz większym cieniem także na światowym automotive. Najwięksi globalni producenci już zaczęli ✍ liczyć straty. W czołówce pierwszych poszkodowanych w związku z zapowiadanymi przez Zachód sankcjami i spodziewanymi utrudnieniami w wymianie handlowej są wymieniane przede wszystkim marki Renault, Stellantis i Volkswagen. Dwa ostatnie koncerny zainwestowały 💶💶 gigantyczne środki w Kałudze. To miasto położone na południe od Moskwy stało się skupiskiem przemysłu motoryzacyjnego w całej Rosji, zachodnie marki rozbudowywały 🏗tu na wyścigi 🏭swoje fabryki. Z kolei Grupa Renault wykupiła bardzo duży pakiet akcji w czołowych rosyjskich zakładach AvtoVAZ, produkujących w kilku krajach pojazdy pod marką Łada. Wymiana handlowa z Rosją staje pod wielkim ❓ znakiem zapytania. Wszystkie te inwestycje już w tej chwili są określane ❗ jako co najmniej ryzykowne.