Audi rozpoczęło rok 2018 mocnym wzrostem wskaźników sprzedaży. W styczniu, koncern z Ingolstadt dostarczył klientom na całym świecie ok. 149 100 samochodów, o 20,3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największy skok sprzedażowy odnotowano w Chinach, o 73 procent, w porównaniu z wyraźnym zwolnieniem sprzedaży w styczniu roku ubiegłego, gdy Audi prowadziło negocjacje z lokalnymi partnerami. Cztery pierścienie zanotowały również wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej – o 9,8 procent. Sprzedaż w Europie była o 2,2 procent niższa od rekordowego poziomu odnotowanego w roku 2017, choć na jej tle wyraźnie wyróżniała się Polska, gdzie sprzedaż w porównaniu ze styczniem 2017 wzrosła, i to aż o 51,7 procent.
„To dobry start ważnego dla Audi roku” – powiedział Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Rok 2018 kształtowany będzie przez działania związane z naszą ofensywą modelową, która z kolei będzie fundamentem dalszego wzrostu w najbliższych kilku latach.” W tym roku, koncern szczególny nacisk położy na samochody klasy wyższej. Już wkrótce czeka nas wprowadzenie na rynek nowego Audi A7, a w dalszej kolejności nowej generacji Audi A6 i dwóch zupełnie nowych, dużych SUV’ów: Audi Q8 i całkowicie elektrycznego Audi e-tron.
– Około 140 100 samochodów sprzedanych na całym świecie – więcej o 20,3 procent
– Szef sprzedaży AUDI AG Bram Schot podkreśla „Świetny start w nowy rok”
– Kolejny miesiąc rosnącej sprzedaży w Polsce
Do dużego skoku sprzedaży w styczniu przyczyniły się przede wszystkim modele z rodziny A4 i A5. W tym segmencie, Audi dostarczyło klientom o około 50 procent pojazdów więcej niż w styczniu 2017. Zwiększony popyt na A4 i A5 był wyraźnie widoczny przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, gdzie ich sprzedaż wzrosła o ponad 71 procent. Audi of America sprzedało w sumie 14 511 (+9,9 procent) egzemplarzy wszystkich modeli Audi, notując w ten sposób osiemdziesiąty piąty z rzędu miesiąc ciągle rosnącej sprzedaży. Cztery pierścienie odnotowały również wzrosty w krajach sąsiednich: w Kanadzie (2130 samochodów, +10,2 procent) i w Meksyku(1203 auta, +8,3 procent). W całym regionie Ameryki Północnej, sprzedaż na koniec miesiąca zamknęła się wynikiem 17 850 pojazdów. To wzrost o 9,8 procent.
W Chinach, w styczniu nowe Audi zakupiło 60 875 klientów (wzrost o 73,0 procent). W ten sposób Audi zanotowało najmocniejszy sprzedażowo styczeń, od momentu wejścia na chiński rynek 30 lat temu. Tegoroczne premiery w Państwie Środka obejmą wprowadzenie m.in. nowego Audi A8 w wersji przedłużonej. Z pewnością będzie to kolejny bodziec dla dalszego wzrostu sprzedaży na tym największym dla czterech pierścieni rynku.
W Europie, kluczyki do swego nowego Audi odebrało 60 450 klientów, o 2,2 procent mniej niż w styczniu 2017. Spadek był w głównej mierze skutkiem załamania rynku we Francji (3394 samochody, -22,9 procent) i we Włoszech (4030 aut, -19,5 procent). Jeszcze w ubiegłym roku koncern z Ingolstadt cieszył się bardzo pozytywnym początkiem roku sprzedażowego w tych krajach, co było wynikiem przede wszystkim wprowadzenia na tamtejsze rynki nowego Audi Q2. Sprzedaż w styczniu tego roku delikatnie przewyższyła ubiegłoroczną w Hiszpanii (4949 egzemplarzy, +0,4 procent) i na dwóch największych dla Audi europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii (11 810 aut, +0,5 procent) i w Niemczech (23 019 samochodów, +0,4 procent).
Na tle innych rynków europejskich, doskonałe wyniki zanotował polski rynek. Tu w styczniu 2018 roku sprzedano 1454 nowe samochody marki Audi. To aż 51,77 procent więcej niż w styczniu roku 2017. Największym powodzeniem nad Wisłą cieszyło się Audi A6 we wszystkich swoich wersjach (231 sprzedanych aut), a zaraz za nim uplasowało się Audi A4 (213 samochodów).
Źródło: www.mototarget.pl