Brazylia kusi producentów droższych samochodów

Zarząd Audi AG stoi przed decyzją, czy zainwestować znowu w produkcję samochodów w Brazylii. Składniają ku temu plany konkurentów: BMW i japońskich: Acura i Infiniti. Decyzja zapadnie w przyszłym roku.
– Jesteśmy w początkowej fazie projektu, bez konkretnych planów, powiedział szef brazylijskiego oddziału Audi, Leandro Radomile, dodając jednak, że w razie potrzeby najprostszym rozwiązaniem byłoby dostosowanie linii jednej z lokalnych montowni Volkswagena.

W latach 2000 – 2006 Audi produkowało już model A3 hatchback w fabryce VW w stanie Parana. Za decyzją o produkcji aut w Brazylii przemawiają lokalne uwarunkowania. Władze chcą chronić miejsca pracy w kraju poprzez ograniczanie importu samochodów, np. z Meksyku, gdzie Audi właśnie buduje nową fabrykę. Audi zamierza sprzedać w Brazylii w tym roku ok. 5 700 aut, z tym że nowe przepisy pozwalają na import 4 800 pojazdów bez konieczności odprowadzenia 30% podatku.

Samochodowy rynek brazylijski uznawany jest za czwarty co do wielkości na świecie. Honda zapowiedziała w październiku, że planuje sprzedawać tam auta swojej marki Acura w 2015 r. Nissan chce od roku 2014 handlować tam swoimi Infiniti.

– Majętni ludzie w Brazylii stają się coraz bogatsi, mówi szef General Motors na Amerykę Południową, Jaime Ardila, dodając: – Nadszedł czas, aby zaproponować tu Cadillaca.

BMW zapowiedziało, że planuje zainwestować 200 mln euro, budując fabrykę w na południu Brazylii w Santa Catarina, gdzie zamierza produkować 30 000 pojazdów rocznie. Brazylijski oddział Volvo szacuje, że lokalny rynek luksusowych pojazdów wzrośnie w ciągu 4 lat nawet do 130 tys. aut z ok. 50 tys. w tym roku.

źródło: Automotive News

wnp.pl