BMW Group zapowiada kolejny etap strategii elektryfikacji

Konsekwentna elektryfikacja palety produktów jest centralnym filarem strategii NUMBER ONE > NEXT BMW Group. Wszystkie marki i serie modelowe można zelektryfikować, tzn. zamiast w klasyczny silnik spalinowy wyposażyć je również w napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy plug-in. Każdego roku będą przybywać nowe, zelektryfikowane modele, a po roku 2020 następna generacja samochodów o nowej konstrukcji umożliwi wprowadzenie kolejnych całkowicie elektrycznych modeli.

BMW Group zapowiedziało teraz nowy, całkowicie elektryczny model MINI na bazie wersji 3-drzwiowej. Produkcja elektrycznego MINI rozpocznie się w roku 2019. W przyszłości klient będzie miał do wyboru trzy rodzaje napędu: spalinowy, hybrydowy plug-in lub stricte elektryczny. Układ napędowy elektrycznego MINI pochodzić będzie z zakładów BMW Group w Dingolfing i Landshut, ośrodków kompetencyjnych mobilności elektrycznej. Montowany będzie w autach w zakładach BMW Group w Oksfordzie. Oksford wybrano z tego względu, że to właśnie tam produkowana jest większość wszystkich 3-drzwiowych MINI.

Oliver Zipse, Członek Zarządu ds. Produkcji BMW Group: „Dingolfing i Landshut pełnią w naszej sieci produkcyjnej na całym świecie rolę technologicznych prekursorów elektryfikacji. Nasz adaptacyjny system produkcji jest zdolny do reakcji i innowacyjny: jesteśmy w stanie szybko i wydajnie dostosowywać liczbę produkowanych elektrycznych komponentów napędu odpowiednio do sytuacji na rynku i rosnącego popytu”.

W roku 2025 firma BMW Group spodziewa się udziału zelektryfikowanych aut w całej sprzedaży na poziomie od 15 do 25%. Jednak to, jaką rolę mobilność elektryczna będzie odgrywać w poszczególnych krajach, zależeć będzie jednak od takich czynników, jak podstawy prawne, systemy zachęt oraz infrastruktura do ładowania.

Aby móc reagować na oczekiwania klientów, BMW Group już teraz może pochwalić się niespotykaną elastycznością w swoich zakładach produkcyjnych na całym świecie. W przyszłości system produkcyjny BMW będzie wyglądał tak, że linia produkcyjna zakładów będzie umożliwiała jednoczesną produkcję modeli z silnikiem spalinowym, hybrydowym plug-in lub z napędem całkowicie elektrycznym.

Obecnie BMW Group produkuje zelektryfikowane modele w dziesięciu zakładach w różnych krajach. Już od 2013 r. istotne komponenty napędu elektrycznego powstają w zakładach w Dingolfing i Landshut. W Dingolfing montowane są ponadto wersje hybrydowe plug-in BMW serii 5 i BMW serii 7, a od 2021 r. produkowane będą BMW iNEXT. W sumie do tej pory BMW Group zainwestowało w mobilność elektryczną w zakładach w Dingolfing ponad 100 milionów euro, a wraz z rozszerzaniem oferty zelektryfikowanych samochodów będzie inwestować również w innych placówkach.

Elektryfikacja wszystkich marek i serii produktowych postępuje

Nowe, całkowicie elektryczne MINI to jeden z szeregu zelektryfikowanych modeli marki BMW i MINI, jakie pojawią się w najbliższych latach. W roku 2018 rodzinę modeli BMW i powiększy BMW i8 Roadster. Na rok 2020 BMW Group zapowiedziało zelektryfikowaną wersję BMW X3, a na rok 2021 BMW iNEXT.

BMW Group ma już w tej chwili największą ofertę zelektryfikowanych samochodów w całej branży motoryzacyjnej. Aktualnie BMW Group oferuje dziewięć zelektryfikowanych modeli: od całkowicie elektrycznego BMW i3 po najnowszy model, MINI Cooper S E Countryman ALL4*, produkowaną w VDL Nedcar w Holandii wersję hybrydową plug-in modelu MINI Countryman. W roku 2017 BMW Group planuje sprzedać 100 000 zelektryfikowanych samochodów i mieć tym samym na drogach łącznie 200 000 modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym.

Wczesne wejście w elektryfikację pojazdów dało BMW Group przewagę nad konkurencją. Pierwsze prace rozpoczęły się już w roku 2008 pierwszymi szeroko zakrojonymi testami MINI E na całym świecie. Doświadczenia zbierane w tym projekcie odegrały istotną rolę w późniejszym tworzeniu BMW i3 oraz BMW i8. Z kolei drogę dla aktualnych modeli hybrydowych plug-in utorowały modele BMW .

Sieć produkcyjna BMW Group

Duży popyt wśród klientów oraz pojawienie się nowych modeli w roku 2016 pozwoliły dobrze wykorzystać zdolności produkcyjne zakładów BMW Group. Łącznie wyprodukowani ponad 2 359 756 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, co stanowi nowy rekord. W tym 2 002 997 BMW, 352 580 MINI i 4179 Rolls- Royce’ów. Około miliona samochodów, a więc około połowy produkcji przypadło zakładom w Niemczech.

Dzięki unikalnej w skali światowej elastyczności system produkcyjny BMW plasuje się w czołówce branży i jest doskonale przygotowany na przyszłość. Opiera się na strategii NUMBER ONE > NEXT i wyróżnia się wysoką wydajnością i solidnością procesów. Kompetencje produkcyjne dają tym samym BMW Group decydującą przewagę nad konkurencją, podnoszą zyskowność i umacniają zrównoważony sukces przedsiębiorstwa.

Oprócz elastyczności istotnymi czynnikami systemu produkcyjnego BMW również jakość i zdolność reagowania. Cyfryzacja, ustandaryzowane moduły oraz inteligentna mieszana konstrukcja demonstrują wysokie kompetencje sieci produkcyjnej BMW Group. Jednocześnie system produkcji oferuje klientom duże możliwości indywidualizacji auta i pozwala na zmiany w konfiguracji nawet na sześć dni przed dostawą z fabryki.

BMW Group

BMW Group, właściciel czterech marek: BMW, MINI, Rolls-Royce oraz BMW Motorrad, jest wiodącym producentem samochodów i motocykli klasy premium, świadczy też usługi finansowe oraz w zakresie mobilności. Firma prowadzi działalność na całym świecie za pośrednictwem 31 zakładów produkcyjnych i montażowych w 14 krajach oraz poprzez globalną sieć sprzedaży w ponad 140 krajach.
W 2016 r. BMW Group sprzedała na całym świecie ok. 2,367 mln samochodów oraz 140 000 motocykli. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł ok. 9,67 mld EUR przy dochodach wynoszących 94,16 mld EUR. Wg stanu na dzień 31 grudnia 2016 r. w Grupie BMW było zatrudnionych 124 729 pracowników.
Podstawą sukcesu BMW Group były zawsze odpowiedzialne działania i perspektywiczne myślenie. Integralną część strategii firmy stanowią zasady ekologicznego i społecznego zrównoważonego rozwoju wdrożone w całym łańcuchu wartości, promowanie całościowej odpowiedzialności za produkty oraz aktywne angażowanie się w ochronę zasobów naturalnych.

Źródło: www.mototarget.pl