BMW Group, Intel i Mobileye będą testować autonomiczne samochody

BMW Group, Intel i Mobileye podały do wiadomości, że w drugiej połowie 2017 r. wypuszczą na drogi około 40 autonomicznych samochodów testowych BMW, co pokaże istotne postępy tych firm w zakresie autonomicznej jazdy.

Na wspólnej konferencji prasowej na targach CES firmy oznajmiły również, że auta testowe BMW serii 7 zostały wyposażone w najnowsze technologie Intel i Mobileye i przygotowywane są do testów na całym świecie, które rozpoczną się w USA i Europie.

BMW Group, Intel i Mobileye zapowiedziały partnerstwo w lipcu 2016 r. Od tamtego czasu firmy opracowały skalowalną architekturę, która może być adaptowana przez innych producentów i konstruktorów w celu tworzenia własnych rozwiązań konstrukcyjnych, co zapewni zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi markami. Oferty sięgają od pojedynczych kluczowych modułów po kompletne rozwiązania „end to end”, które pozwolą oferować klientom bardzo zróżnicowane możliwości wykorzystania.

„Celem naszej współpracy z firmami Intel i Mobileye jest urzeczywistnienie autonomicznej jazdy dla naszych klientów. To partnerstwo łączy wszystkie umiejętności i zdolności, jakie niezbędne są, aby poradzić sobie z ogromnym wyzwaniem technicznym i skomercjalizować autonomiczne pojazdy. Dlatego przywiązujemy dużą wagę do skalowalności i zachęcamy inne przedsiębiorstwa, dostawców i firmy technologiczne do uczestnictwa i zaangażowania w zakresie autonomicznej jazdy. W tym roku będziemy testować wspólne technologie w realnych warunkach na całym świecie. To istotny krok w stronę wprowadzenia BMW iNEXT w roku 2021, które będzie pierwszym autonomicznym pojazdem BMW Group”, mówił Klaus Fröhlich, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

„W przemyśle widzimy już teraz, jak podział kosztów badań i rozwoju oraz łączenie zasobów tworzy efekt synergii i przyspiesza postęp rozwoju platformy dla autonomicznej jazdy. Ten system „Car to Cloud” będzie się zachowywał konsekwentnie i przewidywalnie i będzie spełniał najwyższe wymogi bezpieczeństwa”, mówił Brian Krzanich, Dyrektor Generalny firmy Intel. „Dlatego ta współpraca ma przełomowy charakter. Mamy zaangażowany zespół, wspólne cele oraz kulturę innowacyjności, elastyczności i odpowiedzialności.”

„W ciągu ostatnich sześciu miesięcy poczyniliśmy duże postępy w zakresie najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie autonomicznej jazdy zarówno na autostradach, jak i w ruchu miejskim. Rozwiązania te są skalowalne, aby umożliwić uczestniczącym producentom możliwość dostosowania ich do swoich indywidualnych wymogów”, mówił współzałożyciel, Dyrektor Technologiczny i Prezes Mobileye, prof. Amnon Shashua.

W ramach tego partnerstwa BMW Group będzie odpowiadać za kwestie dynamiki i kontroli jazdy, analizę bezpieczeństwa funkcjonowania poprzez stworzenie wysokowydajnej symulacji, integrację komponentów oraz produkcję prototypów, a także za skalowanie platformy we współpracy z odpowiednimi partnerami.

Intel zapewni elementy systemów obliczeniowych o wysokiej wydajności sięgające od pojazdu po centrum obliczeniowe. Przedstawione ostatnio rozwiązanie Intel® GO™ do autonomicznej jazdy oferuje najnowocześniejsze na świecie technologie procesorowe i FPGA zapewniające najbardziej efektywny balans pomiędzy osiągami i mocą – przy jednoczesnym spełnieniu surowych kryteriów przemysłu motoryzacyjnego w zakresie emisji ciepła i bezpieczeństwa. W pojeździe Intel® GO™ służy jako skalowalna platforma rozwojowa i obliczeniowa dla najważniejszych funkcji, takich jak Sensor Fusion, Driving Policy, modele otoczenia, planowanie trasy i podejmowanie decyzji. W centrum obliczeniowym Intel® GO™ oferuje wiele technologii, począwszy od wysokowydajnych procesorów Intel® Xeon® poprzez układy FPGA Intel® Arria® 10 aż po dyski SSD Intel® i platformę Intel® Nervana™ dla sztucznej inteligencji, która stanowi wydajną infrastrukturę dla uczenia maszynowego, uczenia głębokiego oraz infrastruktury do symulacji niezbędnej w przemyśle jazdy autonomicznej.

Mobileye wnosi swój opatentowany procesor EyeQ®5 High Performance Computer Vision łączący bezpieczeństwo funkcjonowania wymagane przez przemysł motoryzacyjny z wysokimi osiągami i niskim zużyciem energii. EyeQ®5 odpowiedzialny jest za przetwarzanie i interpretację danych wejściowych z czujników 360° Surround View oraz za lokalizację. EyeQ®5 w połączeniu z technologiami CPU i FPGA firmy Intel stanowi centralną platformę obliczeniową, która znajdzie się w każdym pojeździe.

BMW Group i Mobileye chcą stworzyć odpowiednie rozwiązania w zakresie Sensor Fusion, aby na podstawie danych z kamer, czujników radarowych i lidarowych stworzyć kompletny model otoczenia pojazdu. Oprócz tego mają być opracowane zasady Driving Policy, w których algorytmy uczenia przez wzmacnianie firmy Mobileye posłużą do wyposażenia samochodu w sztuczną inteligencję niezbędną do bezpiecznego poruszania się w złożonych sytuacjach na drodze.

Aby umożliwić dalszy rozwój platformy autonomicznej jazdy partnerzy planują wypuszczać w kolejnych latach próbki sprzętu i aktualizacje oprogramowania. BMW iNEXT, które trafi na rynek w roku 2021, będzie podstawą strategii autonomicznej jazdy BMW Group. Następnie oferta zostanie poszerzona o dużą gamę wysoko zautomatyzowanych modeli wszystkich marek BMW Group.

Źródło: www.mototarget.pl