Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła bardzo dobre wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2018, który kończy się 31 marca 2018 r.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wyniki finansowe za 1 kwartał roku fiskalnego 2018Mitsubishi Motors ogłosiło wzrost przychodów netto w pierwszym kwartale 2018 o 27.0% w stosunku do roku poprzedniego, co daje 560 mld jenów. Zysk operacyjny wzrósł do 28,1 miliarda jenów, z 20,6 miliarda jenów w tym samym okresie roku 2017 (o 36,4% rok do roku), przy marży operacyjnej 5,0%. Firma wygenerowała w ciągu ostatnich trzech miesięcy zysk netto w wysokości 28.2 miliarda jenów (wzrost rok do roku o 22.6%).
* Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej Globalna wielkość sprzedaży w 1 kwartale roku fiskalnego 2018 wzrosła w stosunku rocznym o 21% do 292 000 egzemplarzy. Sprzedaż w regionie ASEAN wzrosła o 28% do 69 000 egzemplarzy, ze względu na zamówienia pick‑upów w Tajlandii i sukces nowego XPANDERA, który minionej jesieni został wprowadzony na rynek w Indonezji. W Chinach sprzedaż wzrosła o 50% rok do roku, do 36 000 sztuk, jako rezultat dużego popytu na produkowanego na miejscu Outlandera. Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła o 25% rok do roku, osiągając 45 000 sztuk. Wzrost ten był napędzany przez stałe zainteresowanie modelami Outlander PHEV i Eclipse Cross, które zostały wprowadzone w drugiej połowie 2017 roku. Prognoza dla roku fiskalnego 2018Prognozy MMC dla roku 2018 przedstawiono poniżej. Firma Mitsubishi Motors Corporation zdecydowała się nie wprowadzać zmian w prognozach przedstawionych na giełdzie w Tokio w maju 2018 roku.
* Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej Osamu Masuko, Prezes i Dyrektor Zarządzający Mitsubishi Motors, powiedział – „W drugim roku obecnego Planu Średnioterminowego (MTP) udało nam się dobrze rozpocząć realizację naszych celów dotyczących zarówno wzrostu, jak i rentowności. Będziemy dążyli do osiągnięcia naszych celów i nadal dokonywali niezbędnych inwestycji, by nadal budować fundament naszego wzrostu.” Źródło: www.mototarget.pl |