„Polacy są specjalistami od nisz. Świetnie wyszukujemy nisze na całym świecie i znajdujemy pomysły na nieoczekiwane interesy.” – powiedział Grzegorz Gałczyński, Menedżer ds. Branż Strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w pierwszej dyskusji ekspertów na AutoEvencie – „To właśnie może być przyszłość polskiego biznesu.” Jako przykład podał jeden z polskich napojów energetycznych, który stał się kultowym produktem w całej Afryce. Ale to przede wszystkim zmieniająca się cały czas motoryzacja szuka nowych pomysłów. „Jesteśmy w samym środku zawirowania na światowych rynkach, ale to właśnie może być dla nas szansa” – dopowiedział Marek Zuber, ekonomista i analityk rynków finansowych. Jednym z szoków dla europejskich rynków w najbliższym czasie będzie Brexit. „Rząd Wielkiej Brytanii zrobi wszystko, żeby nawet bez umowy z UE Polska została ważnym partnerem dla Zjednoczonego Królestwa” – powiedziała przedstawicielka brytyjskiej ambasady Emma Baines. Dyskusje na szczycie polskiej motoryzacji nabierają rozpędu. Teraz zaczęła się równie ważna część imprezy – biznesowe rozmowy w kuluarach. Zawiązywane są nowe znajomości biznesowe, dopracowywane kolejne kontrakty i porozumienia. Na naszych oczach tworzy się przyszłość polskiej motoryzacji.