Audi sprzedało już więcej samochodów niż w całym roku ubiegłym

Audi ciągle notuje dwucyfrowy przyrost sprzedaży. W listopadzie 2012, sprzedaż marki na całym świecie zwiększyła się, w porównaniu do listopada roku ubiegłego, o 10,9% i osiągnęła wielkość blisko 123,6 tys. egz.
Od stycznia, Audi sprzedało prawie 1 344 750 samochodów (+12,7%), pobijając w ten sposób, już w listopadzie, rekord z całego roku ubiegłego. W 2011 r., Audi sprzedało 1 302 659 aut. Poprzedni miesiąc, Audi – w warunkach bardzo niekorzystnej sytuacji na rynku europejskim – zamknęło z nieco gorszym wynikiem niż w przypadku dobrego pod względem sprzedaży listopada 2011 (-1,9%). Mimo to, w całym okresie I-XI 2012, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 3,5%. We wszystkich innych regionach świata, zwłaszcza w Chinach (+ 25,9%) i w USA (+ 24,4%), marka w listopadzie kontynuowała wzrost.

– W USA mamy szczególnie wysoką dynamikę. Sprzedaż Audi rośnie tu szybciej niż cały rynek amerykański, przede wszystkim w prestiżowej klasie luksusowych limuzyn, komentuje Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. – W nadchodzącym roku znacznie poszerzymy paletę silników Diesla, cieszących się w USA dużym zainteresowaniem. Do oferty włączymy silnik TDI clean diesel dla modeli A6, A7 i A8.

Łączna sprzedaż Audi of America, w okresie od stycznia do listopada tego roku, wzrosła o 18,6% i osiągnęła wielkość 124 469 samochodów.
W Chinach, Audi sprzedając w listopadzie 37,6 tys. samochodów, zanotowało najlepszy jak dotąd wynik w tym kraju. Wzrost o 25,9%, w porównaniu z listopadem 2011 r., osiągnięty został głównie za sprawą produkowanych tu modeli Q5 i A6 L. W trakcie minionych jedenastu miesięcy roku, sprzedaż Audi w Państwie Środka wzrosła o 30,7%, osiągając wielkość blisko 370 559 aut. Duże, dwucyfrowe wskaźniki wzrostu sprzedaży zanotowano też na wielu innych rynkach Azji Południo-Wschodniej: przykładowo w Japonii (+26,1%, 2 050 samochodów), Korei Południowej (+57,6%, 1 418), a zwłaszcza w Indiach, gdzie z początkiem miesiąca Audi rozpoczęło produkcję modelu Q7. W listopadzie Audi oddało do rąk indyjskich klientów 805 samochodów, co dało przyrost o 89,4% w porównaniu do listopada 2011.

Na rodzimym niemieckim rynku, Audi nie zdołało powtórzyć sukcesu odniesionego w listopadzie ub.roku. Sprzedaż spadła o 4,3% i wyniosła 24 023 egz. Dobre wyniki w Niemczech w listopadzie 2011, producent zawdzięczał dostępności całej palety modelowej nowej rodziny Audi A6, łącznie z wprowadzoną wtedy na rynek wersją Avant. Mimo wszystko, w ciągu minionych jedenastu miesięcy bieżącego roku, Audi na niemieckim rynku sprzedało 246 250 aut (+5,9% r/r).

Ogólnie sprzedaż Audi w Europie utrzymała się na poziomie listopada 2011 (-0,2%, ok. 34,7 tys. aut). Wzrost zanotowano przede wszystkim w Wlk.Brytanii (+7,7%, 8 178), Belgii (+13,9%, 2 496) i w Rosji, gdzie w porównaniu z listopadem ubiegłego roku sprzedano więcej o 62,7% (+2 930). Łączna sprzedaż Audi na rosyjskim rynku od początku roku 2012, osiągnęła wielkość 31 318 aut i po raz pierwszy w historii przekroczyła próg 30 tys. sprzedanych w tym kraju samochodów.

W Hiszpanii (-14,3%, 2 389) i we Włoszech (-18,9%, 3 490), wyniki handlowe ponownie wykazały tendencję spadkową. Także we Francji niekorzystne warunki gospodarcze wpłynęły negatywnie na popyt w branży motoryzacyjnej. 4 983 sprzedane w listopadzie auta, oznaczają dla Audi spadek o 11% w porównaniu z listopadem 2011. Łącznie, w listopadzie Audi zanotowało na rynkach europejskich spadek (-1,9%, ok. 58 750 aut). Od stycznia do listopada, Audi AG mimo tendencji spadkowych na europejskim rynku, zwiększyło obroty w Europie o 3,5%, sprzedając 693 850 pojazdów.

AUTOR:  AUDI, WNP.PL (AG)