Alians Renault-Nissan sprzedał już 200 tysięcy e-aut

Alians Renault-Nissan sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny i posiada 58% udziałów w rynku samochodów zeroemisyjnych.

Samochody elektryczne koncernów Renault i Nissan pokonały łączny dystans ok. 4 mld km przy zerowej emisji – wystarczająco dużo, aby 100 tys. razy okrążyć Ziemię. Jak policzono, e-samochody Aliansu pozwoliły zaoszczędzić 200 mln l paliwa – tyle, ile potrzeba do napełnienia 80 basenów olimpijskich. Samochody elektryczne Aliansu to także 450 mln kg niewyemitowanego CO2.

Alians sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny w listopadzie br., po 4 latach od debiutu modelu LEAF i jest to do dziś najlepiej sprzedające się e-auto.

Między styczniem a listopada br. Alians sprzedał ok. 66,5 tys. samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost o blisko 20% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Alians sprzedaje niemal 2/3 wszystkich samochodów elektrycznych na świecie, wliczając w to Twizy – miejski, dwumiejscowy czterokołowiec Renault oraz furgon Nissan e-NV200, dostępny w sprzedaży na terenie Europy i Japonii.

W USA, będących największym rynkiem zbytu samochodów elektrycznych Aliansu, istnieje obecnie ponad 750 terminali szybkiego ładowania akumulatorów. Nissan wraz ze swoimi dealerami i partnerami z branży ładowania akumulatorów pracuje obecnie nad zwiększeniem tej liczby do 1 100 do końca czerwca 2015 r. Terminale szybkiego ładowania umożliwiają doładowanie akumulatora LEAF do 80% jego pojemności w ciągu ok. 30 minut.

W tym roku Nissan uruchomił również swój program „No Charge to Charge”, w ramach którego umożliwia bezpłatne korzystanie z określonych terminali ładowania w ciągu dwóch lat od zakupu lub wynajmu nowego Nissana LEAF. Operacja jest aktualnie prowadzona na 12 rynkach amerykańskich, a Nissan planuje jej rozszerzenie na 13 dodatkowych rynków do połowy 2015 r.

W Japonii, na drugim co do wielkości rynku zbytu samochodów elektrycznych Aliansu, działa obecnie 2 900 terminali szybkiego ładowania akumulatorów. Nissan nawiązał współpracę z trzema innymi japońskimi producentami samochodów w celu zwiększenia tej liczby do 6 000 do marca 2015 r.

Na terenie Europy najbardziej rozwiniętym rynkiem pod względem infrastruktury przeznaczonej dla samochodów elektrycznych jest Wielka Brytania. Na tę chwilę sieć terminali szybkiego ładowania obejmuje 87% brytyjskich autostrad.

Od momentu wprowadzenia na rynek w grudniu 2010 roku Nissana LEAF, łączna światowa sprzedaż elektrycznych modeli Nissana, mającego swoją siedzibę w Jokohamie w Japonii, osiągnęła 148,7 tys. egz. Głównymi rynkami zbytu Nissana LEAF są USA (67 tys. sprzedanych egzemplarzy), Japonia (46,5 tys.) i Europa (31 tys.).

Równocześnie marka Renault, mająca swoją siedzibę w Paryżu, sprzedała łącznie na świecie 51,5 tys. aut elektrycznych od dnia wprowadzenia na rynek swojego pierwszego elektrycznego modelu Kangoo Z.E. w październiku 2011 r. Firma dostarczyła niedawno swój 5-tysięczny egzemplarz Kangoo Z.E. Poczcie Francuskiej, dysponującej największą flotą pojazdów firmowych w kraju. W następnych latach Poczta otrzyma kolejnych 5 tys. egz. tego auta.

Oprócz Kangoo Z.E. i Twizy, gama zeroemisyjnych pojazdów Renault obejmuje również kompaktowy model ZOE oraz w Korei Południowej sedan Fluence Z.E., sprzedawany jako SM3 Z.E. pod marką Renault Samsung Motors.

Najważniejszymi rynkami Renault na terenie Europy – będącej głównym obszarem zbytu samochodów elektrycznych marki – są Francja, Niemcy i Wlk.Brytania. W październiku br. marka Renault wysunęła się na pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, zdobywając 31% udziałów w rynku. Najbardziej popularny model – ZOE – posiada 23% udziałów w rynku.

źródło: Renault-Nissan

AUTOR:  WNP.PL (AG)