Łączna światowa sprzedaż Toyoty Corolli przekroczyła w lipcu 40 mln egzemplarzy. Jest to kolejny sukces globalnego modelu japońskiej marki.
We wrześniu 1966 r., specjalnie z myślą o produkcji Corolli otwarto nową fabrykę w Takaoka w prefekturze Aichi. Dwa lata później wystartowała produkcja w Australii i Malezji, z naciskiem na wytwarzanie wersji dostosowanych do specyficznych wymagań lokalnych rynków. Od 1966 do 1968 r. Toyota ponad dwukrotnie zwiększyła roczną produkcję (z 480 000 do 1,1 mln), co świadczyło o istotnym znaczeniu tego samochodu dla rozwoju firmy.
Eksport auta do Ameryki Północnej rozpoczął się w 1968 r. Błyskawiczny sukces na tym rynku miał znaczny wpływ na osiągnięcie pierwszego miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w czasie zaledwie czterech lat od premiery. W 1997 r. Corolla stała się najlepiej sprzedawanym modelem świata – łączna liczba sprzedanych sztuk przekroczyła 22,65 mln. Od 2002 r. nabywców znajduje ponad 1 mln egzemplarzy rocznie – w ubiegłym roku w ponad 150 krajach i regionach świata dziennie sprzedawano 3 180 Corolli.
Pojazd został pierwotnie stworzony z myślą o zaspokojeniu zmieniających się potrzeb dojeżdżających do pracy Japończyków w połowie lat 60. Ówczesny główny konstruktor, Tatsuo Hasegawa, zauważył, że rozwojowi japońskiego przemysłu towarzyszy wydłużanie się czasu dojazdów ludzi do pracy. Rodziło to wzrost zapotrzebowania na osobisty środek transportu. Kierując się tymi spostrzeżeniami Hasegawa nakreślił koncepcję pierwszej Corolli, która opierała się na ciągłej ewolucji i dostosowaniu do wymagań klientów na każdym z rynków. Obecni przedstawiciele marki podkreślają, że filozofia ta nie zmieniła się do dnia dzisiejszego.
Gdy pierwsza Corolla zjechała z linii produkcyjnej, wiele ważnych dla bezpieczeństwa rozwiązań było opcjonalnych. Później, mając na względzie potrzeby rodzin, Toyota postanowiła uczynić je standardowymi.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl (WP.PL)