Na razie był to tylko pokaz możliwości nowego rodzaju stali produkowanej przez NanoSteel. Firmy NanoSteel i EDAG zbudowały nadwozie Hondy Accord lżejsze o 30 proc. od seryjnych samochodów.
Wykorzystano architekturę stworzoną przez amerykańską agencję NHTSA w projekcie lekkiego samochodu Light Weight Vehicle. Jako wzorzec posłużyła Honda Accord, model roku 2011, której nowe nadwozie miało spełniać obowiązujące w USA wymagania dotyczące bezpieczeństwa, poziomu hałasu i wibracji.
Wykorzystano trzy klasy wysokogatunkowej stali AHSS, wytwarzając z nich m.in. elementy strefy zgniotu, w których ważne były szczególnie możliwości absorbowania podczas zderzeń wysokich dawek energii oraz części strukturalne, takie jak słupki czy belki wzmacniające w drzwiach, od których wytrzymałości zależy poziom ochrony pasażerów.
Okazało się, że nowe nadwozie jest o 30 proc. , czyli 100 kg lżejsze od standardowego, a także o 10,5 proc. lżejsze od stworzonego przez NHTSA nadwozia Light Weight Vehicle.
– Jesteśmy mocno zachęceni rezultatami naszych prac z EDAG. Wyniki pokazują, że nasze aluminium będzie spełniało oczekiwania nabywców dotyczące struktury pojazdu – powiedział David Paratore, prezes i dyrektor zarządzający NanoSteel, dodając, że wskazują one możliwości zamiany części.
Autor: wnp.pl (pim)