Jak osiągnąć przewagę w globalnym łańcuchu dostaw dla motoryzacji?

Cechą charakterystyczną sektora motoryzacyjnego jest konieczność powiązania w czasie rzeczywistym poszczególnych dostawców i końcowych producentów samochodów lub dostawców na wyższym poziomie hierarchii sieci. Celem systemu jest zagwarantowanie, że wszystkie elementy dostaw spotkają się na linii produkcyjnej w kolejności, w jakiej będą montowane. Realizacja tych założeń stanowi element sukcesu w obsłudze procesów określonych przez producentów wyrobów końcowych. Przedstawiciele WEBCOM będą prezentowali szczegóły oferty dla polskich firm w trakcie Konferencji Przemysłu Motoryzacyjnego AutoEvent 2013, która odbędzie się 11-13 czerwca br. w Zawierciu.

Rozwiązanie WEBCOM stworzone we współpracy z Atos w oparciu o technologię Microsoft Dynamics AX integruje unikatowe procesy konkretnych producentów OEM i zawiera zestaw wcześniej przygotowanych niezbędnych dokumentów w celu zapewnienia komunikacji z producentami OEM. Do obsługiwanych standardów należą m.in. GM dowód dostawy/MAIS PUS, VW AMES-T, BMW Belom, Stard, Renault GPI/L3P/Cindi, DaimlerChrysler itp. Wśród klientów korzystających z rozwiązań WEBCOM można wymienić m.in.: KOITO CZECH, IRISA, BMW Vertriebs GmbH, DAF Truck Czech oraz Mercedes-Benz Slovak.

Sprawny łańcuch dostaw

Szczególnie istotne dla dostawców motoryzacji jest to, by wysyłka gotowych produktów była zarządzana na podstawie potwierdzonych w systemie wskazówek oraz dokładnie odnosiła się do planu zapotrzebowania na materiały, półprodukty, narzędzia, w celu właściwego planowania wydajności. Rozwiązanie WEBCOM dla dostawców motoryzacji umożliwia planowanie końcowej ilości materiałów w trybie JIT (Just-In-Time) tak, aby podczas produkcji zawsze była zapewniona potrzebna ilość oraz poziom zasobów „na czas“. W celu zabezpieczenia materiału i przekazania zlecenia do realizacji można stosować aplikację internetową platformy Enterprise Portal. Wszystkie otrzymane i przetworzone komunikaty EDI są przechowywane w systemie (dzienne i tygodniowe zlecenia do realizacji, wymagana ilość, łączne sumy, opakowania, daty wysyłek itp.).

Produkcja pod kontrolą systemu

Proponowane rozwiązanie pozwala monitorować rzeczywisty koszt określonego produktu na każdym poziomie jego produkcji, łącznie z produktem finalnym. Umożliwia planowanie oferty i zapotrzebowania zgodnie z MRPII lub z ograniczeniem planowania wielkości i materiałów. Szczególnie podkreślane przez użytkowników jest wsparcie w zakresie planowania prac i ich kolejności, łącznie z zarządzaniem zasobami i kontrolą działów produkcyjnych.
Dzięki aktywnemu powiązaniu kupujących i dostawców w łańcuchu logistycznym dochodzi do zminimalizowania zapasu bezpieczeństwa. Dostawcy zsynchronizują swoje działania z potrzebami kupujących, zapewniają wymaganą jakość, minimalizując jednocześnie swoje koszty i przenosząc na dostawców obciążenie administracyjne (np. self-billing). Praca dostawców jest zsynchronizowana w trybie elektronicznych przekazań zleceń do realizacji (produkcja jest kierowana w oparciu o długoterminową umowę na podstawie ogólnych wymagań klienta dotyczącą terminów, a następnie jest uściślona w piśmie zlecającym realizację).

Zintegrowane zarządzanie finansami, zasobami ludzkimi oraz relacjami z klientami

Aplikacja wpisuje się w potrzeby menedżerów zarządzających obszarem finansów zapewniając z jednej strony obsługę standardowych funkcji, jak i funkcji rozszerzonych, takich m.in. jak rozliczenia między firmami, wyniki skonsolidowane, przydzielanie rachunków, prognozy przepływów pieniężnych oraz obsługę wielu walut. Zapewnia również możliwość ustalania przyszłego zapotrzebowania na gotówkę i automatyczną alokację środków na podstawie wcześniej określonych ustawień. Kolejny istotny obszar obejmowany przez system to zarządzanie relacji z klientami (CRM), który automatyzuje procesy sprzedaży i marketingu. Moduł ten umożliwia pracę z precyzyjnie zdefiniowanymi grupami klientów oraz monitoring potencjalnych grup klientów. Dostarcza aktualne i dokładne informacje wspierające podejmowanie decyzji w zakresie sprzedaży i marketingu. System przechowuje również informacje o pracownikach i umowach oraz gromadzi informacje o procesie rekrutacji czy systemie szkoleń.

Sprawdzone środowisko technologiczne

Rozwiązanie WEBCOM i Atos oparte na Microsoft Dynamics AX należy do najnowszej generacji systemów informatycznych wspomagających pracę dostawcy sektora motoryzacji, zbudowanych w środowisku obiektowym opartym na komponentach. Środowisko umożliwia kluczowym użytkownikom wprowadzenie do systemu w ciągu kilku minut wszystkich zmian. Dzięki warstwowej technologii produktu łatwo zbudować i utrzymywać zmiany wprowadzone przez użytkownika.

Główne korzyści wdrożenia systemu dla dostawców motoryzacji:

  • Niezawodne i elastyczne zarządzanie oraz planowanie produkcji, zintegrowane z obszarem sprzedaży, produkcji, magazynowania.
  • Wsparcie procesu planowania zadań i ich zaszeregowanie, w tym zarządzanie zasobami i zarządzanie ośrodkami produkcyjnymi.
  • Zintegrowane połączenia poszczególnych dostawców z końcowym producentem samochodów.
  • Obsługa obecnych i przyszłych klientów (Tier 1,2,3, OEM).
  • Wysoce zintegrowana komunikacja EDI według VDA, ODETTE, EDIFACT, czy ANSI X.12.
  • Zintegrowane standardowe procesy automotive według VDA, ODETTE, EDIFACT i AIAG.
  • Łatwe przygotowanie dokumentów potrzebnych do komunikacji z klientami (dowód dostawy / spis
  • opakowań, list przewozowy EDI, etykiety z kodem kreskowym np. AIAG B10, VDA 4902, faktury,
  • dokumenty WZ, przekazane zamówienia itp.).

***
Informacje o firmie:
WEBCOM należy do grona największych dostawców rozwiązań opartych na technologii Microsoft Dynamics w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma znalazła się w grupie TOP 60 najskuteczniejszych partnerów na świecie, w zakresie realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP Microsoft Dynamics AX i NAV oraz systemów CRM. WEBCOM jest jedną z trzech firm w regionie Centralnej i Wschodniej Europy, która odebrała prestiżową nagrodę Microsoft Inner Circle 2011 Award. Portfolio klientów WEBCOM obejmuje ponad 200 przedsiębiorstw, które opierają swoje systemy informatyczne na technologii Microsoft Dynamics oraz ponad 60 firm, które korzystają z internetowych aplikacji Microsoft wspomagających zarządzanie. Strukturę WEBCOM tworzy grupa ponad 120 konsultantów, którzy realizują projekty wdrożeniowe na terenie całego regionu Środkowej i Wschodniej Europy. Firma dysponuje wyspecjalizowanym działem wsparcia technicznego, którego zadaniem jest dostarczanie klientom pełnej opieki nad systemem oraz jego dalszym rozwojem. Dzięki strategii koncentracji na potrzebach poszczególnych sektorów, WEBCOM rozwiną unikatowe rozwiązania branżowe m.in. dla: sektora motoryzacyjnego, w tym producentów, dostawców motoryzacji, punktów dealerskich i serwisowych, sektora inżynieryjnego, maszyn i urządzeń oraz sektora chemicznego i sektora usług komunalnych (energia, woda, gaz). Dodatkowo WEBCOM posiada doświadczenia i rozwiązania dla sektora nieruchomości, medycznego i szpitali, administracji publicznej oraz sprzedaży detalicznej.
Na początku 2013 roku spółka utworzyła oddział WEBCOM Poland koncentrujący się na rozwoju działalności i pełnym wsparciu dla polskich przedsiębiorstw, a w szczególności sektora motoryzacyjnego, maszyn i urządzeń, chemicznego oraz usług komunalnych (utilities).

Dodatkowych informacji udziela:
Jarosław Jaśkiewicz, tel. 601990738
jaroslaw.jaskiewicz@webcompoland.pl