W 2012 r. japoński koncern sprzedał 1,22 mln samochodów z ekologicznym napędem elektryczno-spalinowym, prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej.
W 1997 r. Toyota jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie zaczęła seryjnie produkować samochody z napędem hybrydowym i do końca marca tego roku sprzedała już 5 mln 125 tys. sztuk takich pojazdów – ogłosił w środę gigant japońskiej motoryzacji.
Na przekroczenie progu sprzedaży 1 mln aut o napędzie hybrydowym Toyota musiała czekać niemal 10 lat, do maja 2007 r. Ale potem poszło już dużo szybciej. Kolejne trzy lata zajęło Toyocie przekroczenie progu sprzedaży 2 mln aut hybrydowych, a już pół roku później „padł” trzeci milion. W czasie kryzysu sprzedaż nowych aut na świecie nieco zwolniła tempa i na czwarty milion japoński koncern czekał 14 miesięcy, a na piąty – już tylko dziewięć miesięcy.
Obecnie już 14 proc. samochodów sprzedawanych przez Toyotę ma napęd hybrydowy. W tym roku koncern zamierza utrzymać ten wskaźnik, sprzedając ok. 1,25 mln samochodów hybrydowych.
Toyota popularyzowała elektryczno-spalinowy napęd, rozszerzając gamę modeli aut, oferowanych w wersji hybrydowej. Początkowo ten ekologiczny system napędowy był montowany tylko w modelu auta Toyota Prius. Obecnie jest dostępny w 20 modelach samochodów japońskiego koncernu, a do połowy dekady Toyota chce przedstawić 18 nowych modeli samochodów hybrydowych.
Około połowy aut z napędem hybrydowym Toyota sprzedała na rodzimym japońskim rynku. Coraz większe znaczenie koncern przykłada teraz do popularyzacji takich aut w Europie. Od 2000 r. do końca marca tego roku Toyota sprzedała kierowcom w Europie 544,2 tys. aut hybrydowych, z czego ponad 109 tys. sztuk w zeszłym roku. A w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż hybrydowych Toyot w Europie wzrosła aż o 82 proc., licząc rok do roku. Obecnie co piąte auto sprzedawane przez Toyotę na naszym kontynencie ma napęd elektryczno-spalinowy.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub