Zakłady komunikacji miejskiej w Paryżu RATP zamówiły 15 autobusów miejskich MAN z innowacyjnym napędem hybrydowym.
Paryskie zakłady transportu miejskiego RATP (Regie Autonome des Transports Parisiens) zamówiły 15 autobusów z napędem hybrydowym MAN Lion’s City Hybrid. Są to najbardziej efektywne pod względem emisji CO2 autobusy miejskie MAN oparte na najnowocześniejszej technologii.
Autobus MAN Lion’s City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego (na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu).
Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym.
Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid obsługiwał już różne linie miejskiej sieci komunikacji w stolicy Francji w ramach testów polowych w 2011 roku. Potwierdzone wówczas niskie zużycie paliwa oraz wysoka niezawodność napędu hybrydowego zadecydowały o zamówieniu przez RATP 15 egzemplarzy MAN Lion’s City Hybrid.
RATP należy do największych operatorów sieci autobusów miejskich w Europie i posiada ponad 4 300 pojazdów, w tym aż 550 egzemplarzy MAN Lion’s City.
Autobusy miejskie MAN Lion’s City Hybryd produkowane są w fabrykach MAN w Starachowicach oraz Poznaniu.
Źródła MAN
IBRM Samar