NSK opracuje odporny i sztywny przesuwny wałek pośredni do kolumny kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), przeznaczony do samochodów produkowanych na rynki wschodzące
Prezes NSK, Norio Otsuka, ogłosił, że firma opracowała wyjątkowo odporny, bardzo sztywny przesuwny wałek pośredni do kolumny kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), przeznaczony do samochodów produkowanych na rynki wschodzące. Zapewnia on odpowiednie „wyczucie” układu kierowniczego i zwiększoną odporność na drogach szutrowych. NSK rozszerza stosowanie tego produktu na samochody, przeznaczone głównie na rynki wschodzące.
Wraz z upowszechnianiem się samochodów w krajach rozwijających się rośnie także powszechność stosowania układów EPS, poprawiających ekonomikę wykorzystania paliwa. W krajach takich jest wciąż dużo dróg szutrowych, wymagających większej odporności i tłumienia drgań oraz hałasu, przenoszonych na kierownicę.
Układ EPS wykorzystuje silnik elektryczny wspomagający siłę kierowcy skręcającego kierownicę w wymaganym kierunku. EPS przekazuje także siłę skrętu na zawieszenie poprzez wałek pośredni. Wałek ten przekazuje ruch obrotowy (kąt skrętu i siłę skrętu), ale także pomaga absorbować ugięcie nadwozia pojazdu wysuwając się i wsuwając.
Ponieważ w krajach rozwijających się, jest wciąż wiele dróg szutrowych – powodujących mnóstwo drgań – wałek pośredni musi często i mocno wysuwać się i wsuwać. W rezultacie, łącznik przesuwny* wałka będzie się z czasem zużywał, a skutkiem tego będzie powstawanie nieprzyjemnych drgań i hałasu. Wałek pośredni wpływa także na „wyczucie” układu kierowniczego. W reakcji na te problemy, NSK opracowała odporny i bardzo sztywny przesuwny wałek pośredni, charakteryzujący się cechami, poprawiającymi trwałość i „wyczucie” układu kierowniczego.
źródło: NSK
AUTOR: WNP.PL (AG)