W styczniu rynek nowych samochodów w Niemczech zanotował wynik gorszy niż rok wcześniej. Nie lepsze informacje płyną z innych czołowych motorynków Starego Kontynentu.
Według danych urzędu rejestracyjnego KBA, w styczniu bieżącego roku rynek nowych samochodów osobowych w Niemczech osiągnął wynik na poziomie 192 000 egzemplarzy. To gorzej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej o 8,6%, a jednocześnie o 6% mniej niż w grudniu 2012.
Nadal systematycznie zmniejsza się w Niemczech udział przypadający na klientów prywatnych: w styczniu była to wielkość 33,9% (styczeń 2012: 35,4%).
Liderem zestawienia marek pozostaje Volkswagen, który w styczniu osiągnął wolumen ponad 43 300 rejestracji (-13,3%).
Mimo negatywnego trendu dla całego rynku są w Niemczech marki, którym udało się osiągnąć w styczniu wzrost wolumenu rejestracji. Na tej liście są tacy gracze jak np. Mercedes-Benz (+3,1%) oraz BMW i Porsche (odpowiednio +10,6% i 13,2%), a także SEAT i Mazda (odpowiednio +26,5% i +17,1%).
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski