Ford nie będzie już uznawał Europy za samodzielny region w rozwoju swojego biznesu. Po 55 latach Ford of Europe
przestaje być osobnym podmiotem w koncernie, który dalszym rozwoju skupi się na pięciu filarach firmy zorganizowanych bez znaczenia geograficznego. Będą to: Model E (odpowiedzialny za rozwój aut elektrycznych), Ford Blue (przygotowujący produkcję samochodów spalinowych do przejścia na elektryczność) oraz istniejące do tej pory Ford Pro commercial division, Ford Drive i Ford Credit. Decyzja marki wiąże się z postawieniem na globalny
a nie lokalny rozwój swoich produktów.
![🔚](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tdd/1/16/1f51a.png)
![🌎](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc0/1/16/1f30e.png)
Ford of Europe powstał w 1967 roku z połączenia
Ford od Britain, Ford of Germany oraz irlandzkiego oddziału Forda. W ten sposób firma rozwijała działalność w całej Europie. Teraz kierownictwo koncerny skupi się na produkcji i sprzedaży swoich modeli w ramach globalnej polityki rozwoju. Jednym z głównych celów koncernu jest przygotowanie marki do pełnego przejścia ![🔋](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tbf/1/16/1f50b.png)
na elektromobilność.
![🔄](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t91/1/16/1f504.png)
![🔋](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tbf/1/16/1f50b.png)
![🚗](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tec/1/16/1f697.png)