To jeden z najważniejszych graczy segmentu D. Od dawna jest ulubieńcem Europejczyków

Fot.Ford

To auto jest z nami od blisko trzech dekad. Czwarta generacja wystąpiła w kasowej serii filmów o Jamesie Bondzie. Europejczycy docenili przestronne wnętrze, dobre właściwości jezdne i szereg dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. To również jeden z pierwszych modeli, na pokładzie którego zagościła klasyczna hybryda poprawiająca osiągi i obniżająca zużycie paliwa. Jaki jest zatem Ford Mondeo po ostatniej aktualizacji? Sprawdzamy ofertę.

Reprezentacyjna limuzyna lub praktyczne kombi

Pierwsza generacja pojawiła się na europejskich drogach w 1992 r. Obecnie mamy do dyspozycji piąte wcielenie występujące w dwóch odmianach. Atrakcyjnie zaprojektowany sedan ma 487 cm długości, 185 szerokości i 148 wysokości. Kombi jest wyższe o 2 cm. Na 19-calowych felgach aluminiowych i z dynamicznymi reflektorami LED-owymi, auto skutecznie przyciąga uwagę. Oferuje też kilka poziomów wyposażenia, a pośród nich wyróżnia się ST Line oraz Vignale. Pierwszą nastawiono na sportowe wrażenia zza kierownicy, drugą zaś utrzymano w bardziej luksusowym klimacie.

Funkcjonalność i materiały z górnej półki

Mondeo wyróżnia się na tle konkurencji bardzo przestronnym wnętrzem. Dobrze wyprofilowane fotele możemy doposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień, podgrzewanie, wentylację, a także masaż. Miejsca nie brakuje też w drugim rzędzie. Bagażnik liftbacka mieści aż 550 litrów. Decydując się na kombi i składając asymetryczne oparcie kanapy, zyskujemy dostęp do 1630 l. Ważną rolę w komforcie odgrywają również materiały wykończeniowe. Ze skóry może być wykonana nie tylko tapicerka, lecz również obicie deski rozdzielczej. Ciekawy klimat tworzy diodowe oświetlenie.

Szeroka możliwość personalizacji

Niewielu producentów pozwala na równie szeroką możliwość konfiguracji dodatków. W tej kategorii Ford ociera się o segment premium. Pośród długiej listy wyposażenia, znajdziemy podgrzewaną przednią szybę i tylną kanapę, kamerę cofania, system wspomagający parkowanie czy panoramiczne okno dachowe. Zaawansowane są też multimedia bazujące na dotykowym ekranie o przekątnej 8 cali z widokiem mapy 3D. 10,1 calowy wyświetlacz może pojawić się w miejsce analogowych zegarów. Ciekawostkę stanowi ogrzewanie postojowe i adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go

Nowoczesny, niskoemisyjny diesel

W segmencie D królują jednostki wysokoprężne. Nie mogło ich zabraknąć w gamie Mondeo. Do dyspozycji mamy nowoczesną rodzinę EcoBlue bazującą na silnikach o pojemności dwóch litrów. Moc wynosi 120, 150 lub 190 KM. Podstawowa odmiana dysponuje manualną przekładnią i napędem na przednią oś. Najmocniejszy wariant możemy doposażyć w wydajny system AWD oraz 8-stopniową skrzynię automatyczną. Otrzymujemy też dobre osiągi – 9,1 sekundy do 100 km/h i niskie zapotrzebowanie na paliwo – od 5,5 do 5,9 litra na 100 km.

Napęd przyjazny środowisku

Co ciekawe, pod maską Mondeo (sedana, jak i kombi) znajdziemy również hybrydowy tandem. Tutaj benzynową jednostkę wspiera elektryczna, a moc systemowa wynosi 187 KM. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,6 kWh pozwala część drogi pokonać na prądzie. Energię odzyskujemy podczas hamowania. Ta wersja może pochwalić się cichą i aksamitną pracą. Jest dynamiczna (9,2 s do 100 km/h) i oszczędna – od 5,5 do 5,9 l na 100 km. Istotne, że taki zestaw sprawdza się nie tylko w mieście, lecz również w trasie, a średnia emisja CO2 to zaledwie od 126 do 136 g/km.

Można zaoszczędzić także w serwisie

Należy dodać, że decydując się na Forda Mondeo z silnikiem o niskiej emisji CO2 i mocy aż 190 KM można sporo zaoszczędzić i to nie tylko na stacji benzynowej, ale również w serwisie. Regularne przeglądy w Autoryzowanej Stacji Obsługi Ford, w tym wymiana tarcz i klocków hamulcowych, kosztuje jedynie 3,285.05 zł netto do przebiegu 59999 km, a to oznacza, że ciesząc się autem przez 3 lata, można zaplanować w budżecie mniej niż 100 zł miesięcznie.

Wyjątkowa oferta

Mimo dużej popularności, Ford zdecydował się wprowadzić ciekawą promocję. Przeceniono wszystkie wersje wyposażeniowe i silnikowe, a maksymalny rabat sięga 32 000 zł i obejmuje auta z rocznika 2020. Dopracowany, wygodny i przestronny samochód dostępny jest również w atrakcyjnej formie finansowania. W programie Ford Leasing 101% sami decydujemy o wysokości wkładu własnego, czasie trwania umowy i rocznym kilometrażu. W pakiecie otrzymujemy 5-letnią okres gwarancyjny Ford Protect. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.

Źródło: www.moto.pl