Mercedes-Benz i NVIDIA zamierzają wspólnie opracować platformę obliczeniową nowej generacji dla pojazdów, która zapewni możliwość m.in. bezprzewodowych aktualizacji aut, jak i zautomatyzowaną jazdę.
Nowe rozwiązania mają być wdrażane w następnej generacji samochodów Mercedes-Benz od 2024 roku, zapewniając ulepszone funkcje autonomicznej jazdy. NVIDIA i Mercedes-Benz wspólnie opracują aplikacje, które zapewniają 2 i 3 poziom autonomicznej jazdy, a także funkcje automatycznego parkowania (do poziomu 4).
Powstała w ramach współpracy architektura będzie oparta na platformie NVDIA DRIVE. Podstawową funkcją ma być możliwość zautomatyzowania jazdy na podanej trasie (od adresu do adresu), a w przyszłości dostępne mają być liczne aplikacje zapewniające bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Klienci będą mogli kupować wybrane funkcje, aplikacje i usługi subskrypcyjne za pośrednictwem bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania przez cały okres eksploatacji samochodu – czytamy w komunikacie.
Sklasyfikowano następujące poziomy jazdy autonomicznej: od poziomu 0 – brak automatyzacji, po poziom 5 – pełna automatyzacja. Poziom 2 oznacza automatyzację warunkową, gdy to człowiek ma kontrolę, ale komputer odpowiada za niektóre elementy, np. kierunek ruchu, odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspieszenie, hamowanie. Poziom 3 daje komputerowi jeszcze większą kontrolę, a kierowca reaguje w bardziej złożonych sytuacjach.
Źródło: www.evertiq.pl