Gdzie jeżdżą auta z Tychów?

Fiat Auto Poland (FAP), podsumowując miniony rok zapewnia, że mimo wprowadzonego programu bolesnych cięć w zatrudnieniu (1 450 osób musi odejść z pracy) i ograniczeń produkcyjnych ani myśli tracić na gospodarczym znaczeniu. Aby zrozumieć, dlaczego sytuacja tyskiej fabryki tak mocno uzależniona jest od europejskiej i światowej moto-koniunktury, wystarczy spojrzeć na mapę odbiorców samochodów firmy.
Eksport stanowił 98,2% wyprodukowanych w ubiegłym roku 348 503 samochodów marki Fiat, Abarth, Lancia. Tak więc 288 626 sztuk samochodów z Tychów (nie licząc modeli Ford Ka) trafiło z granicą. Auta z FAP trafiły na rynki 65 krajów świata, m.in. do: Włoch (139 308 szt.), Anglii (38 253), Niemiec (27 030), Francji (22 920), Hiszpanii (9 487), Belgii (9 129), Holandii (8 645), Austrii (5 615), Japonii (4 701), Danii (3 784), Szwajcarii (2 741) czy Grecji (2 033).

W zakładzie w Tychach wyprodukowano w 2012 roku 293 890 szt.samochodów marek Fiat, Lancia i Abarth, w tym 500 – 144 089, Panda (właśnie zakończono produkcję) – 94 002, Ypsilon – 48 524 i Abarth 500 – 7 275 szt.

Spółka Fiat Auto Poland zapowiada, że po zakończeniu procesu restrukturyzacji, pozostanie jednym z największych pracodawców na Śląsku z zatrudnieniem na poziomie ok. 3 400 osób.

źródło: FAP
AUTOR:  WNP.PL (AG)