Volkswagen Group Polska zdecydowanym liderem rejestracji nowych samochodów

 
  • w 2019 roku w Polsce zarejestrowano w sumie 150.523 samochody osobowe 6 marek należących do Grupy Volkswagen, co przekłada się na 27,1-procentowy udział w liczbie rejestracji nowych aut
  • z wynikiem 68.646 numerem 1 w Polsce pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych jest marka Škoda – nieprzerwanie od 2009 roku
  • Volkswagen znalazł się w zestawieniu na trzecim miejscu, z wynikiem 53.844 samochodów
  • w 2019 roku dilerzy Das WeltAuto sprzedali już ponad 23,5 tysiąca używanych, sprawdzonych samochodów
  • koncern Volkswagen jest gotowy na elektryczną rewolucję – do 2029 roku Grupa zamierza wprowadzić na rynek 75 samochodów elektrycznych oraz około 60 aut z napędem hybrydowym

Poznań, 9. stycznia 2020 – W 2019 roku zarejestrowano w Polsce 157.719 samochodów osobowych i dostawczych pochodzących z Volkswagen Group Polska. Na pierwszym miejscu w zestawieniu z liczbą 68.646 (-1%) samochodów, po raz 11. z rzędu, znalazła się marka Škoda. Volkswagen uplasował się na trzeciej pozycji z liczbą 53.844 (-4%). Marki Audi i SEAT znalazły, odpowiednio, 13.777 (-6%) oraz 12.435 (-1%) klientów. Znaczny wzrost rejestracji zanotowała marka Porsche dostarczając 1821 (+9%) samochodów. Wzrost rejestracji dotyczy także samochodów dostawczych (10,3%). Najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w Polsce w minionym roku ponownie była Škoda Octavia.

W 2019 roku liczba rejestracji nowych samochodów Grupy VW w Polsce nieznacznie się zmniejszyła w porównaniu z wynikiem w 2018 roku (-2,1%). Zdecydowany wzrost rejestracji zanotowano jednak w przypadku samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Pod koniec roku w polskiej ofercie marek należących do Grupy Volkswagen znajdowały się elektryczne auta miejskie, kompaktowe, typu SUV, sportowe i dostawcze. W tym roku oferta elektrycznych modeli zostanie podwojona. W latach 2020-2024 koncern zainwestuje aż 33 miliardy euro w elektromobilność. Inwestycje dotyczą także polskiego rynku. Volkswagen Group Polska wraz z siecią dealerską mocno inwestują w rozbudowę infrastruktury ładowarek dla samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in przy salonach sprzedaży. W sumie powstanie aż 400 punktów ładowania, z 70 już można korzystać.

Volkswagen Group Polska intensywnie rozwija także sprzedaż sprawdzonych, używanych samochodów. W 2019 roku padł kolejny rekord, sprzedano 23.531 (+17,5%) aut z certyfikatem Das WeltAuto. Das WeltAuto to wielomarkowy program odkupu i sprzedaży osobowych samochodów używanych, działający przy salonach dealerskich marek: Volkswagen, SEAT, Škoda oraz Volkswagen Samochody Dostawcze. Główną ideą programu jest sprzedaż aut używanych w bardzo dobrym stanie technicznym, których historia i przebieg zostały szczegółowo sprawdzone.


Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Dyrektor PR i Corporate Affairs Grupy
Tomasz Tonder
tel. +48690406401
e-mail: tomasz.tonder@vw-group.pl

www.vw-press.pl

www.vw-press.pl