W czerwcu Audi zwiększyło swe dostawy samochodów segmentu premium do około 166 700 egzemplarzy


– Sprzedaż na największym pojedynczym rynku – w Chinach – wzrosła o 22,2 procent
– Audi od początku roku sprzedało 906 200 samochodów. Mniej o 4,5 procent niż w analogicznym okresie roku ubiegłego
– Martin Sander, wiceszef sprzedaży na Europę podkreśla: „w drugiej połowie roku spodziewamy się zobaczyć dynamiczny wzrost sprzedaży związany z naszą inicjatywą modelową”
Ingolstadt, 11 lipca 2019 r. W czerwcu 2019 Audi dostarczyło klientom na całym świecie 166 700 samochodów segmentu premium. To o 1,7 procent więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Do globalnego wzrostu najbardziej przyczynił się rynek chiński, na którym sprzedano aż o 22,2 procent samochodów więcej. Biorąc pod uwagę wszystkie rynki, zauważyć można szczególnie duże zainteresowanie flagowym modelem koncernu z Ingolstadt – Audi A8. Jego sprzedaż wzrosła aż o 53,2 procent. Wzmożony popyt na Audi Q2 (+46,2%), na Audi Q5 (+32,1%), czy na nowe Audi Q3 w Europie (+51,0%), dowodzi niezmiennej popularności SUV’ów spod znaku czerech pierścieni. Od początku roku Audi dostarczyło klientom 906 200 samochodów, o 4,5 procent mniej niż w okresie styczeń-czerwiec roku 2018.
„Pierwsza połowa roku zdominowana była przez szereg wyzwań, takich jak np. wymiana modelowa wśród najlepiej sprzedających się rodzin modelowych oraz opóźnione efekty przejścia na cykl WLTP” – mówi Martin Sander, który przez pierwsze sześć miesięcy tego roku był szefem operacyjnym Działu Sprzedaży i Marketingu, a od 1 lipca br. został wiceszefem nowo powstałego działu sprzedaży na rynkach europejskich. „Dobre wyniki zanotowane w czerwcu nastrajają nas optymistycznie na pozostałą część roku. Spodziewamy się dynamicznego zwiększenia sprzedaży, ponieważ nasza inicjatywa modelowa nabiera rozpędu. Już wkrótce do salonów trafią Audi Q3 Sportback, odświeżone Audi Q7 i Audi A4 oraz nowe hybrydy typu plug-in. Jednocześnie intensywnie przygotowujemy się do przejścia na procedurę WLTP 2nd Act” – podkreśla Sander.

Wielkość dostaw w Chinach wzrosła w czerwcu o 22,2 procent, do 58 877 egzemplarzy. Najbardziej popularnymi tu modelami były Audi A4 L (+11,7%) i Audi Q5 L (+64,8%). Przedłużona wersja Audi Q2, miejskiego SUV’a przygotowanego specjalnie z myślą o chińskim rynku, dowiodła swego sukcesu i sprzedała się w ilości 3806 sztuk. Licząc od początku roku, koncern z Ingolstadt dostarczył klientom z Państwa Środka 312 502 samochody. To wzrost o 1,9 procent. W ten sposób koncern zamknął zarówno czerwiec, jak i pierwsze półrocze, nowym rekordem sprzedażowym.

W Stanach Zjednoczonych praktycznie udało się powtórzyć sprzedażowy rekord z ubiegłego roku. Pomimo obecnej słabości amerykańskiego rynku i pomimo wymiany modelowej Q3, który jeszcze przez kilka miesięcy nie będzie dostępny w amerykańskich salonach dealerskich, sprzedano tu 19 409 aut spod znaku czterech pierścieni. To delikatny spadek, o 0,3 procent rok do roku. Z kolei pełna dostępność samochodów z gamy pojazdów większych, zaowocowała zwiększoną dynamiką ich sprzedaży. Popyt na Audi A6, A7, Q7, Q8 i A8 wzrósł aż o 47,7 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Natomiast popyt na Audi Q5 – najpopularniejszy model czterech pierścieni w USA, tylko w czerwcu urósł o 42,7 procent. W pierwszej połowie roku koncern dostarczył amerykańskim klientom 101 440 aut, o 6 procent mniej niż w pierwszym półroczu 2018. Cały region Ameryki Północnej zamknął pierwsze półrocze 2019 wynikiem o 8,6 procent gorszym niż przed rokiem (123 350 egzemplarzy). Tylko w czerwcu w regionie sprzedano 23 200 samochodów marki Audi (-5,5%).

W czerwcu Audi dostarczyło 76 050 samochodów segmentu premium (-3,4%) swoim klientom w Europie. Skumulowana sprzedaż od początku roku wyniosła na Starym Kontynencie 419 450 pojazdów – spadek o 4,5 procent. Pozytywne sygnały sprzedażowe w czerwcu napłynęły jednak z Francji (+5,4%), z Danii (+23,3%) i z Norwegii (+13,7%). Niemcy zamknęły czerwiec sprzedażą 25 318 egzemplarzy Audi (spadek o 8,3 procent rok do roku), a całe pierwsze półrocze sprzedażą 152 431 aut (spadek o 3,0 procent).

Liczba rejestracji nowych egzemplarzy Audi na rynku polskim była również sporo niższa niż w roku ubiegłym. W czerwcu 2019 zarejestrowano w Polsce 895 nowych samochodów marki Audi. To spadek o 27,18 procent rok do roku. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku zarejestrowano 6487 sztuk nowych Audi, co w porównaniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego oznacza spadek o 17,87 procent (2018: 7898 aut).