Podczas kongresu Mobile World Congress w Barcelonie Ford zaprezentował dwie nowe zintegrowane aplikacje nawigacyjne na smartfony, które pomogą kierowcom znaleźć drogę, zarówno w podróżach biznesowych, jak i w czasie prywatnych wycieczek.
Usługi nawigacyjne, oparte na kompleksowym zestawie aplikacji samochodowych dla platformy informacyjno-rozrywkowej Ford SYNC 3, zapewnią właścicielom Fordów pewność dotarcia dokładnie tam, gdzie zamierzają – niezależnie od adresu, czy kodu pocztowego, a do tego z wyborem trasy najbardziej odpowiedniej dla danego typu pojazdu.
Od marca tego roku kierowcy dużych pojazdów mogą korzystać z aplikacji nawigacyjnej Sygic Truck Navigation. Dzięki niej kierowcy furgonów (np. Transita z wysokim dachem lub zestawu – Transit plus przyczepa) będą mogli ominąć zbyt wąskie drogi oraz zbyt niskie wiadukty. Kompletny zestaw map 3D pomaga nawigować jazdą nawet na obszarach wiejskich, bez zasięgu komórkowego. Aplikacja może również uwzględnia większe wymiary wspólne dla pojazdów użytkowych, w tym również konfiguracje dla samochodów kempingowych i kamperów, proponując optymalne dla nich trasy i niestandardowe ważne miejsca, w tym tereny kempingowe.
W drugiej połowie roku pojawi się aplikacja what3words (działa już na terenie Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, USA i w Meksyku), która pomaga szybko i dokładnie znajdować poszukiwane lokalizacje dzięki sile zaledwie trzech słów. W aplikacji what3words podzielono całą planetę na trzymetrowe kwadraty i stosując unikalny algorytm, nadano każdemu jego własny, prosty adres złożony z trzech słów. Na przykład ///gently.talents.quibble wskazuje stoisko Forda w hali 1 na MWC w Barcelonie. Dzięki nowemu poziomowi integracji SYNC 3 AppLink kierowcy Fordów z aplikacją what3words dla iOS lub Androida będą mogli swobodnie dotrzeć do wskazanego miejsca. Może to być konkretne wejście na teren przemysłowy, czy leśne miejsce spotkań użytkowników rowerów górskich. Za adres wystarczą trzy słowa wypowiedziane jako polecenie głosowe.
„Dla kierowców pojazdów użytkowych pracujących w swoim mobilnym biurze, łączność w czasie jazdy jest teraz ważniejsza, niż kiedykolwiek wcześniej.” – powiedział Don Butler, dyrektor wykonawczy, Connected Vehicle Platform and Product firmy Ford. „Dzięki dodaniu what3words i Sygic Professional Navigation do AppLink i poszerzeniu możliwości systemu SmartDeviceLink, Ford dostarcza nowe, ważne narzędzia, które ułatwiają pracę, umożliwiając kierowcom nawigację do miejsc docelowych, gdziekolwiek się one znajdują, szybko, pewnie i precyzyjnie. System informacyjno-rozrywkowy SYNC 3 AppLink firmy Ford umożliwia kierowcom korzystanie z obsługiwanych aplikacji smartfonowych na zintegrowanym ekranie dotykowym pojazdu. Dzięki zaawansowanym poleceniom głosowym i intuicyjnemu sterowaniu przyciskami umieszczonymi na kierownicy, AppLink umożliwia kierowcom bardziej produktywne, przyjemniejsze podróże, wolne od sytuacji rozpraszających uwagę.
Firma Ford dąży do zapewnienia korzyści płynących z nowoczesnej łączności w całej gamie swoich pojazdów użytkowych. Oprócz funkcji realizowanych przez SYNC 3, Ford wprowadza technikę wbudowanych modemów FordPass Connect w swoich najnowszych modelach Transit i Ranger.
FordPass Connect pozwala kierowcom i pasażerom na zaawansowaną łączność podczas podróży, o podobnych parametrach, jakie mają w domu. Hotspot Wi-Fi 4G LTE zapewnia super szybki dostęp do internetu w samochodzie i w jego otoczeniu, nawet dla dziesięciu urządzeń na odległość do 15 metrów od samochodu.
Modem pokładowy umożliwia również operatorom flot poprawę wykorzystania pojazdu i optymalizację kosztów eksploatacji dzięki rozwiązaniom takim, jak nowe produkty Ford Telematics i Ford Data Services, które są wprowadzane na rynek w 2019 roku. Modem umożliwia także dostęp do wielu funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, dzięki czemu kontakt z samochodem staje się bliższy, a jego eksploatacja jest przyjemniejsza i bardziej przyjazna, a także bardziej produktywna, zarówno dla kierowców prywatnych, jak i zawodowych.
Ford informuje również, że w samochodach Forda sprzedawanych w Europie będzie oferował usługę TIDAL. Aplikacja ta łączący audiofilów dzięki 60 milionom utworów w najwyższej dostępnej jakości dźwięku, oferuje także dostęp do świetnych podcastów, wyselekcjonowanych list odtwarzania i ekskluzywnych koncertów na żywo. TIDAL to usługa strumieniowania muzyki z funkcjami audio HiFi.
Inne, już znajdujące się w systemie AppLink SYNC 3 aplikacje, to Waze obsługująca społecznie ruch i nawigację, Cisco Webex, która umożliwia kierowcy bezpiecznie dołączanie i uczestniczenie w spotkaniach w czasie podróży, a to dzięki pomocy poleceń głosowych, a także Radioplayer, umożliwiający kierowcom słuchanie na żywo lub na żądanie dziesiątek tysięcy programów i podcastów.
Źródło: www.mototarget.pl