11 kwietnia firma BWI Group wraz z partnerami inwestycji zainaugurowała budowę nowego Centrum Technicznego koncernu – ośrodka o charakterze badawczo – rozwojowym dla zawieszeń samochodowych. Budynek o powierzchni 11 tys. metrów kwadratowych powstanie przy ulicy Medweckiego, w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego Balice. To z pewnością duży atut i udogodnienie dla klientów, dostawców oraz pracowników BWI z innych lokalizacji. Nowy obiekt zintegruje dwa krakowskie oddziały Centrum, da pełen komfort pracy wszystkim zespołom inżynierskim, zwiększy efektywność laboratoriów, a co za tym idzie podniesie atrakcyjność oferty produktowej.
Nowa lokalizacja oznacza dla nas przede wszystkim zwiększenie powierzchni obszarów kluczowych dla naszego rozwoju, takich jak laboratoria testowe, walidacyjne, materiałowe, metrologiczne i prototypownia. – wyjaśnia Krzysztof Kucharczak, Dyrektor Centrum Technicznego BWI Group w Krakowie. Umożliwi nam to dalszy rozwój nowych technologii skupionych głównie wokół redukcji masy amortyzatora, co jest ważnym aspektem przy projektowaniu samochodów elektrycznych oraz poprawy komfortu jazdy, na co z kolei duży nacisk kładą producenci samochodów autonomicznych. Nasze rozwiązania są cenione przez klientów, czego dowodem może być znalezienie się w ściśle wyselekcjonowanym gronie dostawców nominowanych do prestiżowej nagrody koncernu BMW w kategorii Efficient Dynamics w ubiegłym roku.
Projektowanie amortyzatorów pasywnych stanowi kluczową kompetencję krakowskiego Centrum Technicznego, a ich wytwarzanie jest trzonem działalności fabryki BWI Group w Krośnie. Nad tym, aby produkt spełniał wymagania klientów, a finalnie użytkowników samochodów, pracuje 460 inżynierów prowadzących projekty, badania technologiczne, testy materiałowe i wytrzymałościowe, a także nadzorujących proces produkcyjny w każdym jego aspekcie. W tej chwili BWI Group oferuje bardzo szerokie spektrum amortyzatorów pasywnych, zróżnicowanych poprzez rozmiary, konfigurację, specyficzne wymagania klienta i trendy panujące w branży automotive. Ich głównymi odbiorcami są koncerny samochodowe takie jak: BMW, Volvo, Land Rover, PSA, Audi, Honda, Ferrari, Porsche, Ford. Lamborghini.
Krakowskie Centrum Badawczo – Rozwojowe jest strategiczną jednostką w strukturach BWI Group, – tłumaczy dalej Krzysztof Kucharczak – ponieważ to m.in. tutaj wdrażane są innowacje, które budują ofertę produktową koncernu oraz opracowywany jest zaawansowany technologicznie proces produkcyjny implementowany później w naszych fabrykach w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Praktykowana tutaj standaryzacja produktu i wdrażanych procesów jest dobrym wzorem docenianym przez naszych globalnych klientów.
Grupa BWI powstała w 2009
r., w celu przejęcia od Delphi Corporation
wszystkich aktywów związanych
z wytwarzaniem części zawieszeń. Od tego momentu mija właśnie 10 lat i były to
niezwykle owocne lata podczas, których firmie udało się pozyskać wiele nowych
projektów, a co najbardziej znaczące także nowych klientów. W tym czasie
portfolio produktowe wzbogaciło się o nowe technologie, które zyskały uznanie i
zostały z sukcesem wdrożone w samochodach uznanych marek. Zwiększeniu uległy
też moce produkcyjne, a to za sprawą nowych trzech fabryk: w Chinach, Czechach
i USA. BWI Group na świecie to 6 fabryk i 7 Centrów Technicznych
zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Pracuje w nich blisko 5
tysięcy osób.
Warto zaznaczyć, że
konsorcjum jest właścicielem opatentowanej, uznanej na świecie technologii
MagneRide® – w pełni dostrajalnego, sterowanego elektronicznie amortyzatora
opartego na działaniu cieczy magnetoreologicznej, wykorzystywanego głównie w
samochodach klasy premium.