Firma Nissan zaprezentowała pierwszy Nissan City Hub, rewolucyjne nowe podejście łączące e commerce i sklep koncepcyjny, które debiutuje w prężnie działającym centrum handlowym Vélizy 2 nieopodal Paryża. Nissan City Hub będzie w całości ukierunkowany na tworzenie wyjątkowego, emocjonującego doświadczenia, które stawia konsumentów w samym centrum stworzonej przez Nissana wizji mobilności przyszłości.
„Nissan City Hub postawi konsumentów w centrum naszej wizji sprzedaży jutra…, a wszystko to w czasie, gdy będą oni robić swoje normalne zakupy” – powiedział Leon Dorssers, wiceprezes korporacyjny Nissan Motor Co., Ltd. ds. globalnej sprzedaży i sprzedaży detalicznej. „Otwarcie Nissan City Hub stanowi nowy krok w naszej globalnej strategii handlowej, wykorzystującej e‑commerce i nowe technologie mobilne w celu poprawy doświadczeń klientów zarówno w Internecie, jak i poza nim.”
Ken Ramirez, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, dodał: „Podążając za zmieniającymi się potrzebami dzisiejszych klientów, z dumą uruchamiamy w Paryżu pierwszy w historii Nissan City Hub. Wykorzystując nowe technologie i narzędzia, Nissan City Hub zapewnia wyjątkową, kompleksową obsługę klienta i płynne przejście ze świata online do offline”.
Nowa koncepcja sieci dystrybucji
Według badania Bain & Company 2017, w 50% przypadków zakup samochodu rozpoczyna się w Internecie, a 60% konsumentów wybiera markę, model i cenę jeszcze przed przyjściem do salonu. Aby dostosować się do nowych wymagań i nawyków konsumentów, kierunek rozwoju przyszłej strategii dystrybucji detalicznej Nissana jest głęboko osadzony w nowym, ujednoliconym, zintegrowanym modelu, który wykorzystuje zarówno lokalną wiedzę, jak i silną pozycję dealerów z nowymi możliwościami stworzonymi dzięki technologii cyfrowej.
Celem nowatorskiej koncepcji sieci dystrybucji jest tworzenie najlepszego w branży doświadczenia klienta i wykraczanie poza oczekiwania konsumentów dzięki ulepszonemu ekosystemowi działań podejmowanych online i offline w nowych formatach i technologiach, przekazując klientom pełną kontrolę nad procesem zakupu i wsparcie za pośrednictwem ekspertów ds. produktów i partnerów handlowych.
Jest to nurt, w który dynamicznie włączył się dealer Nissana – Groupe Altaïr w Nissan City Hub: „Jest to naturalny proces ewolucji w branży – wykorzystywanie nowych możliwości i technologii, aby zapewnić lepszą obsługę klienta, a jednocześnie zastosować nowatorskie podejście do konwencjonalnego modelu dealerskiego. Nie zastępuje ono tradycyjnych możliwości, ale daje klientom całkiem inne doświadczenia”.
Tworzenie emocjonującego doświadczenia dzięki Nissan Intelligent Mobility
Nissan City Hub w centrum handlowym Vélizy 2 zapewnia rewolucyjne, nowe podejście, które łączy w sobie cyfrowy ekosystem z atrakcyjnym sklepem koncepcyjnym. Oferując zupełnie nowe doświadczenia dla klientów, unikalne w branży motoryzacyjnej, Nissan City Hub jest tętniącym życiem obiektem o dużych ambicjach: 88 m2 powierzchni ekranów i wyświetlaczy, 5 miejsc do przekazywania samochodów do jazd testowych i planowana rozbudowa po jesieni 2019 roku.
Nowe rozwiązania z zakresu e-commerce oferowane konsumentom w Nissan City Hub zostały opracowane tak, aby zapewnić łatwość użytkowania i szerokie możliwości personalizacji oraz wygodnego zakupu samochodów bezpośrednio w trybie online. Wystarczy kilka kliknięć – jeszcze nigdy zakup modelu LEAF czy Qashqai nie był tak prosty! Klientów witają ambasadorowie Nissan Intelligent Mobility – doradcy klienta z szerokim doświadczeniem w dziedzinie sztuk kreatywnych, muzyki i nowych technologii, którzy kierują nowym doświadczeniem klienta.
Centralne miejsce zajmuje Nissan Intelligent Mobility dzięki swojej ikonie, Nissanowi LEAF, najlepiej sprzedającemu się samochodowi elektrycznemu w Europie, oraz nowym technologiom, takim jak ProPILOT, które dają kierowcy większą pewność podczas jazdy.
Po planowanej rozbudowie, Nissan City Hub będzie również okazją dla konsumentów do odkrycia xStorage Home, innowacyjnego rozwiązania do magazynowania energii, które wykorzystuje nowe lub używane akumulatory z samochodów elektrycznych Nissana, oraz pierwszej we Francji sieci szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych.
W dalszej kolejności, klienci Nissan City Hub będą mieli możliwość odbioru swoich samochodów bezpośrednio w Vélizy lub w innym salonie Groupe Altaïr, a nawet we własnym domu.
Ten nowy filar przyszłej strategii dystrybucji detalicznej koncernu Nissan wyznacza kierunek ekspansji nowej, unikatowej wizji sprzedaży, która będzie realizowana także w innych metropoliach, takich jak Berlin, Tokio czy Szanghaj.
Źródło: www.mototarget.pl