Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Astra K wyprodukowanych w Polsce i Wielkiej Brytanii, rok modelowy 2016-2018, z silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią biegów, w przypadku stałego, stopniowego nacisku na pedał hamulca, w układzie hamulcowym może nie zostać wytworzone właściwe ciśnienie, co powoduje zmniejszenie siły hamowania, a w najgorszym przypadku całkowity jej zanik.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4 760 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wykonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa; tel.: 22 209 17 77).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl