W listopadzie 2012 roku zarejestrowano 23 tysiące nowych samochodów osobowych, czyli o 6,7 procent mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Od początku tego roku do końca listopada Polacy zarejestrowali 249 tys. 728 nowych aut osobowych. W ujęciu miesiąc do miesiąca rejestracje wzrosły o 4,8 procent.
„Zanotowany w listopadzie wzrost liczby rejestracji wobec października nie stanowi podstawy do wyciągania zbyt optymistycznych wniosków” – głosi raport Samara. „Po pierwsze, tradycyjnie rezultat listopadowy jest wyższy od październikowego, po drugie – tegoroczny wzrost jest najniższy z obserwowanych w ciągu ostatnich trzech lat” – napisali analitycy.
Najchętniej kupowaną marką cały czas jest Skoda, która sprzedała od początku roku 29 tys. 927 aut, o 3,67 proc. więcej niż przed rokiem. Na drugie miejsce wysunął się Volkswagen, który sprzedał 20 tys. 851 samochodów, o 17,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzecie miejsce zajmuje Toyota – 18 tys. 197 sprzedanych aut, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem
Dalsze miejsca zajmują: Opel – 17 tys. 581 sprzedanych samochodów (9,22 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego),
Ford – 15 tys. 557 (spadek o 25,46 proc.),
Kia – 14 tys. 080 (wzrost o 21,05 proc.),
Hyundai – 13 tys. 736 (wzrost o 10,39 proc.),
Nissan – 12 tys. 436 (spadek o 0,72 proc.),
Renault – 11 tys. 867 (spadek o 20,37 proc.),
Fiat – 11 tys. 820 (spadek o 25,36 proc.).
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, zyhc, Reuters/PAP