Miesiąc po przyznaniu przez Niemiecką Radę Wzornictwa Przemysłowego (German Design Council) nagrody “Brand of the Year”, Mitsubishi Motors w Niemczech (MMDA) wciąż znajdowało się na pierwszych stronach gazet, za sprawą rewelacyjnych wyników sprzedaży w październiku.
Podczas, gdy całkowity rynek niemiecki, największy w Europie, spadł o 7,4%, Mitsubishi Motors stało się najszybciej rosnącą marką ze wzrostem +63,3% (źródło: KBA).
Dane wzrostu Top Five w porządku malejącym:
– Mitsubishi Motors: sprzedaż 4 883 + 63,3%
– BMW sprzedaż 23 521 + 25,6%
– smart: sprzedaż 4 539 + 23,8%
– Lexus: sprzedaż 176 + 21,4%
– Volvo sprzedaż 4 270 + 20,5%
Komentując ten wynik, Kolja Rebstock, dyrektor zarządzający MMDA powiedział: „Wzrost o 63,3% w październiku to świetny wynik naszej marki, uzyskany wspólnie, przez kolegów z Mitsubishi Motors w Niemczech, naszych dealerów i naszych niemieckich partnerów biznesowych, działających wspólnie z globalną strukturą Mitsubishi Motors.”
Bernard Loire, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, dodał: „Ten wynik pokazuje, że nasze produkty spełniają oczekiwania klientów na jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków i jestem pewien, że – z ekscytującymi nowymi modelami, takimi , ak niedawno wprowadzony Outlander PHEV 2019 – będziemy kontynuować naszą udaną ekspansję w Niemczech i całej Europie.”
Ogólnie, w październiku 2018 r. w regionie państw MME34 sprzedaż osiągnęła 15 418 egz.* (+ 35%) a pięć czołowych rynków to Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Izrael. Polska uplasowała się na 7. miejscu w europejskim rankingu sprzedaży, z wynikiem 597 sprzedanych aut, co dało awans o 2 pozycje w stosunku do poprzedniego miesiąca. Od stycznia do października zarejestrowano w Polsce o 42% więcej nowych samochodów Mitsubishi, niż w tym samym okresie 2017 roku. **
* Dane MME (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy – w tym L200) 14 listopada 2018 r.
*** Dane CEPIK, październik 2018 r.
Źródło: www.mototarget.pl