Continental łączy wewnętrzną kamerę i zintegrowane wyświetlacze OLED na słupku A pojazdu, aby zwiększyć widoczność i bezpieczeństwo.
Continental opracował tzw. “wirtualny słupek A”, który pomaga usuwać martwe punkty – dzięki czemu szerokie słupki A są praktycznie przezroczyste. Przednie słupki, często określane jako słupki A, stanowią wizualne przeszkody dla kierowcy. Z biegiem lat, słupki A stały się szersze w celu poprawy bezpieczeństwa przy uszkodzeniach dachu i spełniają bardziej rygorystyczne standardy. Ten trend stwarza jednak zwiększone zagrożenie, bo zasłaniają kierowcy część drogi.
Wirtualny słupek A zapewnia dynamiczną perspektywę
Continental’s Virtual A-Pillar został opracowany w celu rozwiązania rosnącego problemu dotyczącego pojazdów, które potrzebują poszerzonych przednich słupków, aby spełnić obowiązkowe testy bezpieczeństwa. Dzięki nowym, elastycznym wyświetlaczom OLED i zaawansowanemu monitroringowi przodu, Continental zapewnia lepszą widoczność kierowcy. Obecnie kierowcy muszą kompensować brak widzenia z przodu, zmieniając swoją pozycję podczas jazdy. Continental Virtual A-Pillar śledzi te ruchy za pomocą wewnętrznej kamery zamontowanej tuż nad kierownicą. W tym samym czasie kamera Continental SurroundView zamontowana na zewnątrz pojazdu dostarcza na żywo obraz z zewnętrz pojazdu do wyświetlaczy OLED umieszczonych w słupkach A. Śledząc ruchy głowy kierowcy w połączeniu z zewnętrznym obrazem na żywo, wirtualny słupek A oferuje dynamiczną perspektywę dla kierowcy, dając wrażenie rozszerzonej przedniej szyby.
Większe bezpieczeństwo dla użytkowników dróg
Dzięki postępowi technologii kamery i wyświetlacza, wirtualny słupek A Continental pozwala kierowcy zachować bezpośrednią widoczność podczas skrętu w lewo lub w prawo, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo rowerzystom, pieszym i innym niechronionym użytkownikom dróg.
Źródło: www.motofaktor.pl