Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu,
firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy marki Solaris. Tym razem, przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym w południowo-zachodniej części kraju, podpisał z Solarisem umowę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych.
Solaris rozpoczął współpracę z firmą Sales-Lentz w ubiegłym roku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga. Po autobusie napędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy bezemisyjne. Do Bascharage zostanie dostarczonych łącznie pięć autobusów elektrycznych z podpoznańskiego Bolechowa. Zgodnie z umową w marcu 2019 zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a w czerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów.
Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentz napędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazyn energii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przez zamontowany na dachu pantograf. Kolejną charakterystyczną cechą pojazdu będą drzwi wejściowe w układzie 2+2+2+0, dzięki czemu producent wygospodarował miejsca siedzące dla 43 pasażerów, z czego aż 16 dostępnych jest z niskiej podłogi.
Dwunastometrowe bezemisyjne Solarisy, które pojadą do Lukemburga napędzane będą z kolei za pośrednictwem portalowej osi napędowej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2×125 kW. Podobnie jak w przypadku pojazdów przegubowych, magazynami energii będą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Również podobne rozwiązanie jak w wariancie przegubowym dotyczy ładowania pojazdów, które odbywać się będzie przy pomocy złącza plug-in oraz pantografu. Dzięki układowi drzwi 2+2+0, pojazd zapewni podróż na miejscach siedzących dla 38 pasażerów.
Solarisy Urbino electric, które będą wozić pasażerów w Bascharage, wyposażone zostaną
w klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie wykorzystujące technologię LED oraz siedzenia pasażerów wyposażone w indywidualne pasy bezpieczeństwa.
W niespełna rok od wygrania swojego pierwszego kontraktu w Luksemburgu, Solaris podpisał kolejną umowę na dostawę autobusów do tego kraju. Luksemburski operator komunikacji miejskiej Sales- Lentz od dawna zainteresowany jest ekologicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami. W marcu 2017 roku polski Solaris Urbino 12 electric z powodzeniem przeszedł testy przewoźnika na dwóch liniach miasta Bascharage. Miasto testuje obecnie także przegubowego Urbino 18 electric oraz jego dwunastometrowy odpowiednik – Solaris Urbino 12 electric.
Dodatkowe informacje
Mateusz Figaszewski
Pełnomocnik Zarządu ds. Elektromobilności i PR
tel.: +48 61 66 72 347
tel. kom.: +48 601 652 179
fax: +48 61 66 72 345
email: mateusz.figaszewski@solarisbus.com
Informacje o firmie
Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 32
państw na świecie blisko 17 000 pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2300 osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach. Produkty firmy Solaris były
wielokrotnie nagradzane za jakość i innowacyjność zarówno w Polsce, jak i w innych państwach Unii Europejskiej oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W 2017 roku autobus Solaris Urbino 12 electric wygrał prestiżowy europejski konkurs „Bus of The Year”.