Globalne dostawy pojazdów Grupy PSA wzrosły o 38 procent w pierwszej połowie roku, głównie dzięki ubiegłorocznemu przejęciu Opla / Vauxhalla, poinformował francuski producent samochodów w czwartek.
Sprzedaż wzrosła do 2,18 mln samochodów z 1,58 mln rok wcześniej, podał PSA.
Wyłączając Opla i jego siostrzaną markę Vauxhall, którą PSA kupił od General Motors, sprzedaż wzrosła o 1,9%, a wzrost w Europie częściowo zrównoważył początek spadku sprzedaży na Bliskim Wschodzie, gdy producent Peugeota i Citroens wycofał się z Iranu pod groźbą sankcji USA.
Dostawy na Bliskim Wschodzie przez francuskie marki spadły o 26 procent, podała grupa. W zeszłym roku Iran stanowił ponad 12 procent sprzedaży grupowej.
Pod rządami dyrektorów generalnych, PSA od lat dąży do ekspansji poza Europę. Jednak wycofanie się z Iranu i transakcja Opla zwiększyły zależność od regionu macierzystego, który domagał się 77-procentowych dostaw globalnych, z 66% rok wcześniej.
„Nie jesteśmy wystarczająco globalni, ale jednocześnie jesteśmy mniej narażeni na bariery taryfowe, które mogą pojawić się tu i tam” – powiedział w czwartek szef PSA Europe Maxime Picat. W obecnym klimacie rosnących napięć w handlu powiedział dziennikarzom, że wysoka koncentracja sprzedaży krajowej „prawie staje się siłą”.
PSA nie widzi powodu, by modyfikować swoje roczne prognozy na „stabilny” rynek europejski, dodał Picat.
Grupa ma opublikować wyniki finansowe za pierwsze półrocze 24 lipca.