Trzeci kwartał branża CFM zakończyła z kilkuprocentowym wzrostem. Dla Masterlease minione 9 miesięcy tego roku przyniosło 4 265 sfinansowanych kolejnych samochodów. Analiza portfela produktów Masterlease potwierdza tendencję obecną na całym rynku CFM. Najdynamiczniej rosną umowy w ramach produktach złożonych, czyli niepełnego wynajmu.
„Klienci teraz szukają bardziej elastycznej i ekonomicznej oferty niż dotychczas oferowane klasyczne produkty finansowe. Coraz częściej wybierają właśnie produkty złożone, które łączą w sobie finansowanie auta z pakietem usług dodatkowych – wyjaśnia Jerzy Kobyliński, prezes Masterlease.
Jak wykazują raporty Instytutu Keralla, jeszcze w 2008 roku na rynku niespełna 9 000 aut było finansowanych w ramach produktów złożonych. Na koniec I połowy roku bieżącego jest ich dwukrotnie więcej, bo blisko 18 000. Ten wzrost jest naturalnym i oczywistym kierunkiem rozwoju rynku CFM.
Ostatnie miesiące to w Masterlease również czas zaangażowania w rozmowy z dużymi klientami korporacyjnymi, których owocem są akwizycje nowych flot do kluczowych graczy w głównych branżach gospodarki.
„W tej chwili część naszego zespołu handlowego pracuje nad przygotowaniem i wydaniem dziesiątek aut w ramach nowych kontraktów – zdradza prezes Masterlease.
Rok 2012 był dla Masterlease również czasem intensywnej reorganizacji firmy i ulepszaniem procesów wewnętrznych.
„Gros naszych działań skupiliśmy na pracy nad ofertą. W efekcie przekonstruowaliśmy ją zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. Wymagało to wytężonej pracy i usprawnienia wielu procesów w firmie, a także uwzględnienia specyfiki branży i uwarunkowań gospodarczych. Dzięki temu mamy najlepszą ofertę na rynku – przekonuje Jerzy Kobyliński.
„Ze spokojem oczekujemy wyników branży za cały rok. Z optymizmem patrzymy na przyszłość. CFM to rynek perspektywiczny i rozwojowy – podsumowuje menadżer.
Źródła
Masterlease, IBRM Samar