W kwietniu AUDI AG dostarczyło klientom około 160 900 samochodów segmentu premium. Globalna sprzedaż wzrosła o 3,1 procent. Licząc od początku roku, klienci odebrali już około 624 650 aut wszystkich serii modelowych. To wzrost o 8 procent. W ten sposób, cztery pierścienie po raz kolejny pobiły swój własny rekord sprzedażowy, notując największy skumulowany popyt na swe pojazdy w historii marki. Rozpatrując sytuację na kluczowych dla Audi rynkach, to w Europie dealerzy odnotowali w ubiegłym miesiącu o 4,1 procent mniej transakcji sprzedażowych niż w kwietniu 2017, natomiast dla odmiany w Ameryce Północnej i w Chinach, sprzedaż wzrosła odpowiednio o 3,9 i 13,5 procent. |
„Wymagający chiński rynek jest forpocztą naszych działań na polu digitalizacji i elektryfikacji napędu. Widzimy tu cały czas ogromny, niewykorzystany potencjał” – podkreśla Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Do roku 2022 więcej niż podwoimy ofertę samochodów marki Audi produkowanych lokalnie i również lokalnie zbudujemy cztery czysto elektryczne modele.”
Rosnąca przez kilka ostatnich miesięcy sprzedaż w Chinach, cały czas utrzymuje się na wznoszącej fali (+13,5 procent, 52 411 samochodów). Podczas ostatniej wystawy Beijing Motor Show, cztery pierścienie zaprezentowały przedłużone wersje Audi Q5 i Audi A8. Nowy SUV Q5 L wjedzie na chiński rynek latem. Jak do tej pory, ta sportowa terenówka była kluczowym sprzedażowo modelem Audi w Państwie Środka. 10 669 egzemplarzy tego samochodu sprzedanych w ubiegłym miesiącu (+12,7 procent), to około jednej piątej ogólnej sprzedaży Audi w Chinach. Rynek chiński jest również najważniejszym, jeśli chodzi o sprzedaż modelu A8. W kwietniu, około połowa z wyprodukowanych egzemplarzy Audi A8 trafiła do rąk chińskich klientów. Sprzedaż tego luksusowego modelu wzrosła tam w ostatnim miesiącu aż o 49,3 procent licząc rok do roku. Obiecująco również od początku tego roku wygląda rynek japoński. Na tym drugim co do wielkości rynku regionu Azji i Pacyfiku, w pierwszych czterech miesiącach 2018 Audi odnotowało wzrost sprzedaży o 3,6 procent, do 8664 aut. Podobnie Korea Południowa odnotowała pozytywne dla Audi wyniki sprzedażowe, wprowadzając od początku roku na swój rynek ponad 2500 samochodów z czterema pierścieniami w logo. W Europie widoczny był w ubiegłym miesiącu wpływ zbliżającej się inicjatywy modelowej i wpisanych w nią zaprzestania produkcji starszych i rozpoczęcia wytwarzania nowych modeli. Sprzedaż na Starym Kontynencie spadła o 4,1 procent, do liczby 72 550 aut. Największy wpływ na ten wynik bez wątpienia miały spadki na największych europejskich rynkach: w Niemczech (-5,4 procent, 26 696 pojazdów) i we Francji (-12,7 procent, 5238 aut). Również w Polsce mieliśmy do czynienia ze spadkiem sprzedaży. Na polskie drogi w kwietniu 2018 wyjechało o 15,15 procent mniej samochodów rodem z Ingolstadt, niż w kwietniu 2017. (2017: 997 sztuk; 2018: 846 sztuk). Biorąc jednak pod uwagę sprzedaż na polskim rynku liczoną od początku roku, to wskaźniki ciągle rosną. W okresie od stycznia do końca kwietnia 2018, na polskim rynku sprzedano 5524 auta marki Audi. To więcej aż o prawie 29 procent niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (2017: 4286 egzemplarzy). Dla odmiany, sprzedaż wzrosła we Włoszech, o 4,6 procent. W całej Europie koncern z Ingolstadt od początku stycznia 2018 sprzedał 288 550 samochodów, co jest wynikiem o 4,6 procent niższym, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W Ameryce Północnej trend sprzedażowy Audi jest niezmiennie pozytywny. W Meksyku, w kwietniu popyt na samochody spod znaku czterech pierścieni wzrósł o 0,9 procent, do 1058 aut. Sprzedaż w kwietniu była wyższa o 13,9 procent (4108 samochodów), to najlepszy wynik odnotowany dotychczas w Kanadzie i 28. z rzędu miesiąc z rosnącą tam sprzedażą. Na rynku Stanów Zjednoczonych, Audi pochwalić się może dalszym wzrostem – o 2,1 procent (19 104 samochody). Jak na wielu innych rynkach, modelami napędzającymi tu sprzedaż były Audi Q5 i cała rodzina Audi A5. SUV Audi Q5, to najlepiej sprzedający się model czterech pierścieni w USA. Od początku roku na amerykańskie drogi wyjechało 19 305 egzemplarzy tego auta. To wzrost aż o 18,1 procent licząc rok do roku. Stany Zjednoczone, to tuż po Niemczech również największy odbiorca modelu A5 Sportback. W ubiegłym miesiącu, 1106 amerykańskich klientów wybrało właśnie ten samochód klasy średniej-wyższej. Biorąc pod uwagę całą rodzinę modelową A5, koncern odnotował wzrost sprzedaży na poziomie aż 115,4 procent (2169 pojazdów). Pomiędzy styczniem a kwietniem br., Audi udało się konsekwentnie zwiększać swą łączną sprzedaż w USA. Od początku roku, klienci ze Stanów Zjednoczonych odebrali 69 156 samochodów marki Audi, co oznacza wzrost o 7,5 procent. W tym samym czasie, w całym regionie Ameryki Północnej sprzedaż podskoczyła o 8,3 procent, do 85 650 samochodów. |
Źródło: AUDI