W bieżącym roku to październik okazał się dla SEAT-a miesiącem z największą liczbą sprzedanych samochodów. Tylko w tym czasie do klientów globalnie trafiło 40 200 pojazdów, czyli o 23,3% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na końcowy rezultat przełożyły się także rekordowe wyniki w Polsce.
Wśród 20 czołowych marek motoryzacyjnych na polskim rynku SEAT zanotował rekordowy wzrost liczby zarejestrowanych pojazdów (w porównaniu do października 2016) o aż 95%. Liczba ta sprawiła, że hiszpańska marka w październiku stanęła na podium pod względem dynamiki zarejestrowanych samochodów.
Co więcej, SEAT odnotował również rekordowy, najwyższy wśród 20 głównych marek motoryzacyjnych w Polsce, wzrost udziału rynkowego – skok z 1,73% w październiku 2016 do 2,68% w październiku 2017 także uplasował barcelońskiego producenta na pierwszym miejscu rankingu. Tak dynamiczny przyrost obu wskaźników jest rezultatem największej ofensywy produktowej w dziejach SEAT-a, w ramach której na polskich ulicach właśnie pojawiła się nowa Ibiza, a jeszcze w listopadzie b.r. dołączy do niej pierwszy SEAT Arona.
Arona to pierwszy crossover SEAT-a, który umocnił gamę SUV-ów marki po wprowadzeniu w 2016 roku modelu Ateca. W 2018 triadę SUV-ów SEAT-a zamknie największy model z segmentu A+. Miłośników hiszpańskiej marki zaskoczy również usportowiona CUPRA Ateca, pod maską której znajdzie się silnik generujący 300 KM.
Polskie wyniki SEAT-a idą w parze z globalnymi sukcesami marki. Do zakończenia 2017 roku pozostały niecałe dwa miesiące, a sprzedaż SEAT-a już teraz wynosi o 14,4% więcej niż rok wcześniej i niebawem przekroczy 400 000 dostarczonych aut. W okresie między styczniem a październikiem bieżącego roku sprzedaż samochodów osiągnęła 395 100 sztuk, czyli o 49 600 więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku (345 500).
Źródło: www.mototarget.pl