Przedsiębiorca British Automotive Polska S.A., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jaguar XJ z roku modelowego 2010 – 2011 może wystąpić problem w funkcjonowaniu modułu poduszek powietrznych (RCM), spowodowany nieprawidłową aktualizacją oprogramowania modułu poduszek powietrznych. W przypadku zderzenia czołowego, o sile wystarczającej do zainicjowania przednich poduszek powietrznych, poduszki mogą aktywować się nieprawidłowo (tj. nieadekwatnie do poziomu uderzenia), co zwiększa ryzyko obrażeń pasażerów.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 44 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na sprawdzeniu poziomu oprogramowania modułu RCM i ewentualnej jego aktualizacji.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Obsługi Posprzedażnej British Automotive Polska S.A. (adres: ul. Szyszkowa 35/37 Warszawa; tel. +22 35 43 430).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl