W czerwcu Fiat Chrysler Automobiles uzyskał wynik lepszy niż średnia rynku: dzięki 106.700 sprzedanym samochodom, wzrósł on o 7,9% w stosunku do +2,1% rynku. Udział w rynku FCA wyniósł 6,9%, więcej o 0,3 punktu procentowego. Wzrósł poziom sprzedaży Alfy Romeo (+36,7%) i Fiata (+9,1%). Kolejny raz Fiat 500 i Panda zdominowały sprzedaż wśród miejskich samochodów, uzyskując razem około 30% udział. 500L była najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie, z udziałem równym 25,4%. Dobrze ma się również 500X i Renegade, stale utrzymujące się w pierwszej dziesiątce swojej kategorii. Najlepiej sprzedający się we Włoszech samochód w segmencie C – Tipo, cały czas pnie się w rankingach sprzedaży w Europie. Po osiągnięciu najwyższych pozycji w swoich segmentach we Włoszech, w Europie nadal rośnie sprzedaż Stelvio i Giulii.
Również w czerwcu Fiat Chrysler Automobiles uzyskał w Europie 28 plus oraz w krajach należących do EFTA lepszy wynik niż średnia rynku. W tymże miesiącu zwiększyła się sprzedaż o 7,9% w stosunku do +2,1% odnotowanych przez rynek. Ilość sprzedanych przez FCA samochodów wyniosła 106.700, co przełożyło się na 6,9% udział w rynku, większy o 0,3 punktu procentowego w stosunku do wyników sprzed roku.
Również narastająco w ciągu roku wzrost FCA był wyższy, niż wzrost rynku. W pierwszym półroczu, ilość sprzedanych przez Fiat Chrysler Automobiles samochodów wyniosła 609.100 sztuk, o 10,5% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku, na rynku, którego wzrost wyniósł 4,6%.
W czerwcu Fiat Chrysler Automobiles zwiększył sprzedaż we wszystkich głównych krajach: ponad +12,8% uzyskano we Włoszech, FCA zwiększył też o 2,6% sprzedaż w Niemczech (gdzie rynek zamknął miesiąc na minusie, -3,5%), o 6,7% we Francji i o 3,1% w Hiszpanii.
W czerwcu, marka Fiat sprzedała prawie 82.700 samochodów, ze wzrostem równym 9,1% w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku. Udział w rynku wyniósł 5,4% i był większy o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do czerwca zeszłego roku.
Oprócz pozytywnego wyniku we Włoszech, gdzie sprzedaż wzrosła o 15,8%, w czerwcu marka poprawiła swoje osiągnięcia w Niemczech (+7,9%) i we Francji (+1,3%).
W pierwszych sześciu miesiącach roku Fiat sprzedał prawie 466.000 samochodów, o 11,1% więcej w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku, uzyskując udział w rynku na poziomie 5,5 %, o 0,3 punktu procentowego więcej w stosunku do zeszłego roku.
Ponownie Panda i Fiat 500 były w Europie dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w segmencie A, umacniając niepodważalną pozycję marki jako lidera: w czerwcu sprzedano prawie 19.000 Fiatów 500 i ponad 17.600 Pand. Wspólnie uzyskały one udział w rynku (zarówno w czerwcu, jak i w półroczu) na poziomie około 30% i obydwie zwiększyły sprzedaż w stosunku do pierwszego półrocza zeszłego roku odpowiednio o 5 i 1,7%.
Tipo, które na stałe zajmuje pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu w segmencie C, w Europie umocniło swoją pozycję na liście top ten, z ponad 16.100 sprzedanymi autami w czerwcu. Również inne modele marki umocniły swoje pozycje: 500L była ponownie najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie, z ponad 25% udziałem w rynku, zarówno w czerwcu, jak i narastająco; Fiat 500X umocnił swoją pozycję wśród pięciu najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie, tak jak 124 Spider, który w porównaniu do czerwca 2016 zwiększył sprzedaż o 19,3%.
W czerwcu Lancia/Chrysler sprzedała ponad 4.600 samochodów, co przełożyło się na udział w rynku równy 0,3%.
W pierwszym półroczu 2016 roku sprzedano nieco poniżej 37.500 Lancii, z udziałem w rynku równym 0,4%.
Pozytywne rezultaty we Włoszech osiągnęła Ypsilon, która ponownie znalazła się na liście top ten klasyfikacji ogólnej i jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie B, z udziałem w rynku równym 9,4%.
W czerwcu sprzedaż Alfy Romeo wyniosła ponad 9.100, o 36,7% więcej w porównaniu do zeszłego roku, co przełożyło się na udział w rynku równy 0,6% w stosunku do 0,4 % sprzed roku. W tym miesiącu marka uzyskała pozytywne rezultaty we Włoszech (+23,1 %), w Wielkiej Brytanii (+8%), w Niemczech (+24,4%), w Hiszpanii (+57,8%) i przede wszystkim we Francji, gdzie Alfa Romeo zwiększyła sprzedaż o 73%.
Narastająco w ciągu roku marka sprzedała 46.150 samochodów, o 39,7% więcej w stosunku do zeszłego roku, co dało udział w rynku równy 0,5% (+0,1 punktu procentowego w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku).
Wiodące modele marki nadal zwiększają swoją sprzedaż. Stelvio, pierwszy SUV marki, po szybkim wspięciu się na czoło rankingów sprzedaży w swoim segmencie we Włoszech, potwierdził, że jest bardzo cenionym autem w Europie, sprzedając w czerwcu 1.700 sztuk, z czego 58,7% za granicą. Również Giulia – z prawie 3 tysiącami sprzedanych aut, po zajęciu pierwszego miejsca w swoim segmencie we Włoszech, szybko wspina się na czołowe pozycje również w Europie, pomimo, że konkurencyjne marki premium oferują też wersję kombi.
W czerwcu marka Jeep sprzedała prawie 9.350 samochodów, co dało udział w rynku równy 0,6%.
Narastająco w ciągu roku sprzedano prawie 54.000 Jeepów i również w tym przypadku, udział w rynku wyniósł 0,6%.
W czerwcu Jeep zwiększył sprzedaż we Włoszech (+18,7 %), we Francji (+0,9 %), a przede wszystkim w Hiszpanii: +28,7 %.
Cały czas swoje sukcesy odnosi Renegade, który również w czerwcu na stałe utrzymuje swoją pozycję wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie, z prawie 7.400 sprzedanymi autami, o 3,9% więcej w stosunku do analogicznego miesiąca zeszłego roku. W pierwszym półroczu 2017 roku sprzedano o 4,9% więcej Renegade’ów, niż analogicznym okresie zeszłego roku.
Luksusowa marka Maserati w czerwcu sprzedała 902 samochody i 5568 w pierwszym półroczu 2017 roku.
Źródło: FCA