Srebrny? Czerwony lub niebieski? A może czarny? Jak się okazuje, żadna odpowiedź nie jest prawidłowa. Dla wielu facetów wybór koloru nadwozia wyda się mało istotnym szczegółem, ale jak się okazuje, w dzisiejszych czasach, gdy auta mają wielu właścicieli, kolor nadwozia może mieć kluczowe znaczenie przy odsprzedaży.
Jak donosi serwis CarSession, aż 77 procent kupujących bardzo poważnie rozważa kolor nadwozia przy kupnie auta nowego, lub nawet używanego. Swoją drogą czy to oznacza, że pozostałe 33 procent w ogóle nie zważa na kolor karoserii? Wyobraźmy sobie osiłka postury Pudziana w różowym Nissanie Micra…
No dobrze, 77 procent kierowców zwraca baczną uwagę na kolor nadwozia, ale co z najważniejszym pytaniem: „Jaki jest najpopularniejszy kolor auta na świecie?” Badania przeprowadzone przez PPG Industries dowodzą, iż najważniejsi producenci farb na świecie zgodnie twierdzą, że najpopularniejszym kolorem nadwozia samochodów na świecie jest biały.
Biały lakier w wielu odcieniach i barwach (np. biały perłowy, z metalicznym połyskiem etc.) został użyty przy malowaniu 22 procent wszystkich aut sprzedanych na całym świecie w przeciągu kilku ostatnich lat. Oczywiście na drugim miejscu uplasowała się srebrna farba ze stratą zaledwie 2 procent do lidera.
Na najniższym stopniu podium wylądował czarny lakier z wynikiem 19 procent. Na dalszych pozycjach mamy kolor szary z 12 procentami udziału, 9 procent uzyskała barwa czerwona, zaś brązowy uzyskał wynik 8 procent. Niewiele mniej ma kolor niebieski – 7 procent. Na szarym, a raczej zielonym końcu z 2 procentami jest kolor… zielony.
Oczywiście „Co kraj to obyczaj”, a konkretniej kontynent. Np. w Europie niekwestionowanym zwycięzcą jest kolor biały, tak samo w Ameryce Północnej, choć na drugim miejscu jest czarny lakier. W Azji natomiast biały lakier plasuje się na pierwszym miejscu ex aequo ze srebrną farbą.
Moto.money.pl