W październiku Amerykanie kupili 1,2 mln nowych aut, o 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej, ale mniej, niż przewidywali analitycy.
Analitycy z eksperckiej firmy Autodata spodziewali się, że w październiku sprzedaż nowych aut w USA wzrośnie o 12 proc., licząc rok do roku. A mniejszy, niż przewidywano, ruch w salonach sprzedaży aut to głównie efekt zawieszenia w pierwszej połowie zeszłego miesiąca działalności wielu urzędów z powodu problemów polityków z zatwierdzeniem budżetu USA.
Oczekiwania analityków przebił tylko koncern General Motors, który sprzedał w zeszłym miesiącu 226,4 tys. samochodów, o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Analitycy spodziewali się, że GM sprzeda ok. 211 tys. aut.
Z zaskakującym brakiem powodzenia boryka się w USA niemiecka marka Volkswagena. W zeszłym miesiącu Amerykanie kupili 28,1 tys. aut niemieckiej marki, o 18 proc. mniej niż przed rokiem. Takich problemów nie mają luksusowe marki ze stajni VW. Sprzedaż aut marek Audi i Porsche wzrosła w październiku w USA o 11 proc., licząc rok do roku – do 13 tys. sztuk w przypadku Audi oraz niemal 3,6 tys. sztuk Porsche.
Cały czas w USA panuje jednak boom na rynku motoryzacyjnym i prawdopodobnie Amerykanie w tym roku kupią ponad 15 mln nowych samochodów – pierwszy raz od 2009 r.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub, Reuters