Grupa Boryszew zakończyła istotny etap restrukturyzacji segmentu automotive, jakim była m.in. reorganizacja Grupy Maflow czy Boryszew Automotive Plastics.
Plan dotyczący Grupy Maflow obejmował wszystkie obszary działalności. Zamknięto zakład w Trezzano we Włoszech, a fabryki w Chinach i Brazylii poddano gruntownej restrukturyzacji. Istotnej modernizacji poddany został flagowy zakład grupy w Tychach.
– Dokonaliśmy zmian w technologii i zwiększyliśmy wydajność o 50%, mówi Piotr Szeliga, prezes Grupy Boryszew. – Ponadto, dotychczasowe działania stanowią fundament do dalszego wzrostu mocy produkcyjnych, kluczowych w kontekście pozyskanych nowych projektów, dodał.
W obszarze zakupów wprowadzono nowe procedury, rozszerzono bazę dostawców, a w wyniku przeglądu zawartych kontraktów, urynkowiono ceny. Dzięki realizacji planu możliwa była certyfikacja wszystkich zakładów na zgodność z normami ISO oraz uzyskanie walidacji przez głównych kontrahentów. Pozwoliło to na pozyskanie nowych klientów, takich jak Porsche, Daimler czy Tata oraz nowych kontraktów dla dotychczasowych odbiorców.
Finalizacja procesu restrukturyzacji Grupy Maflow zbiegła się z intensyfikacją działań reorganizacyjnych i rozwojowych w innym nabytku grupy, Boryszew Automotive Plastics (BAP). Istotnym elementem tego programu jest uruchomienie fabryki Boryszew Plastics Russia w Dzierżyńsku koło Niżnego Nowogrodu, w Rosji.
– Rozpoczęcie produkcji w Rosji stanowi istotny element zacieśniania naszej współpracy z Grupą Volkswagen, komentuje Paweł Surówka, wiceprezes zarządu Grupy Boryszew ds. segmentu automotive.
Głównym odbiorcą fabryki w Dzierżyńsku będzie Grupa Volkswagen posiadająca swoje zakłady produkcyjne w pobliskim Niżnym Nowogrodzie. W lipcu wyprodukowano pierwsze elementy wyposażenia modelu VW Jetta. Przyszłe przychody Boryszew Plastics Russia są szacowane na ok. 20 mln euro rocznie.
W ramach restrukturyzacji BAP wykonane zostały pierwsze działania zmierzające do centralizacji funkcji pozaprodukcyjnych, dotychczas funkcjonujących odrębnie w każdym z zakładów. Powołano w tym celu odrębną spółkę która scentralizuje sprzedaż, finanse, zakupy i inne funkcje administracyjne grupy.
Ponadto trwa reorganizacja produkcji między poszczególnymi lokalizacjami, której celem jest lepsze wykorzystanie know-how każdej z nich przy równoczesnym uwzględnieniu kosztów produkcji.
Ważnym krokiem było podjęcie decyzji o zbudowaniu polskiego zakładu grupy BAP w Toruniu na terenie firmy Elana, który powinien stać się w pełni operacyjny do końca roku 2014. Przyniesie to m.in. ściślejszą współpracę z głównym odbiorcą – fabryką Volkswagen Group w Poznaniu.
Oszczędności w rozpoczętym drugim etapie restrukturyzacji, d końca przyszłego roku, mają sięgnąć 50 mln zł.
źródło: Boryszew, AUTOR: WNP.PL (AG)