Grupa Renault sprzedała 1,57 miliona pojazdów, co stanowi wzrost o 13,4% w stosunku do pierwszej połowy 2015 r. Grupa ustanowiła tym samym dla marek Renault i Dacia nowy globalny rekord, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku.
Dzięki sukcesowi odnowionej gamy modeli, sprzedaż Grupy w Europie wzrosła o 14%, przewyższając wynik dla całego rynku (+9,6%). Więcej niż jeden na dziesięć nowo rejestrowanych samochodów w Europie został sprzedany przez Grupę.
Poza Europą wyniki Grupy wzrosły o 12,5%, szczególną dynamikę osiągając w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii. We wszystkich regionach sprzedaż rosła szybciej niż średnia dla całego rynku.
Grupa potwierdza swoje cele na 2016 r. i zamierza wykorzystać liczne premiery bieżącego roku w dalszym zwiększaniu sprzedaży.
Boulogne-Billancourt – Grupa Renault ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2016 r. W tym okresie światowy rynek samochodowy wzrósł o 2,5%, a sprzedaż Grupy Renault zwiększyła się aż o 13,4%, do 1,57 milionów pojazdów. Udział Grupy w rynku wzrósł w tym czasie 0,3 punktu, do 3,5%.
Nasz udział w rynku zwiększył się we wszystkich regionach, przy czym szczególny wzrost odnotowaliśmy w Europie oraz w rejonie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii. Na fali sukcesu odnowionej gamy modeli marka Renault odnotowała wzrost o 16% w skali światowej, a Renault Samsung Motors o 25,9% w Azji. Dacia kontynuowała wzrost, ustanawiając nowy światowy rekord sprzedaży w tym półroczu – powiedział Thierry Koskas, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault i Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu.
W Europie sprzedaż pojazdów Grupy nadal rosła szybciej niż rynek. Wzrost ten wyniósł 14% przy wskaźniku 9,6% dla całego rynku, co oznacza, że w pierwszym półroczu zarejestrowano 968 603 nowe pojazdy sprzedane przez Grupę. Udział Grupy w rynku europejskim wzrósł do 10,6%.
Sama tylko marka Renault odnotowała rekordowy wzrost o 15,6% dzięki odnowionej gamie z modelami Kadjar, Espace, Talisman i nowym Megane. Clio 4 zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, a Captur to najpopularniejszy crossover w swojej klasie na starym kontynencie. Na rynku pojazdów elektrycznych udział Renault osiągnął 27%. Sprzedaż ZOE wzrosła o 40%.
Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów marki Dacia wzrosła o 9%. W pierwszym półroczu marka ustanowiła nowy światowy rekord sprzedaży.
We Francji udział Grupy w rynku osiągnął 27,4%, co stanowi wzrost o 0,5 punktu. Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów zwiększyła się o 11,2% na rynku, który odnotował wzrost o 9%. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa sprzedała 361 670 tysięcy pojazdów. Cztery z jej modeli znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów osobowych, a Clio 4 jest liderem rynku.
Zawirowania w Rosji, Brazylii i Algierii nadal negatywnie wpływały na sytuację na lokalnych rynkach samochodowych, ale Grupa okazała się odporna na te trudności i zwiększyła udział w rynku we wszystkich trzech krajach. Ta siła, połączona z wysoką dynamiką sprzedaży Grupy w takich krajach, jak Indie, Turcja, Argentyna i Iran, pozwoliła jej na zwiększenie udziału w rynku w każdym z regionów.
W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 38,2% przy udziale w rynku na poziomie 5,4%.
W Indiach model Kwid dalej odnosił sukcesy. Od premiery rynkowej klienci zamówili już 150 000 egzemplarzy tego samochodu, który zwiększył udział w rynku o 2,3 punktu, do 3,8%.
W Iranie Grupa nadal podążała ścieżką wytyczoną pod koniec 2015 r., zwiększając swoje dostawy trzykrotnie dzięki stopniowemu ponownemu otwieraniu się tego rynku. Udział Grupy w irańskim rynku wzrósł o 4,2 punktu, do 5,8%.
W Afryce Północnej, mimo wzrostu udziału w rynku o 3,9 punktu, liczba rejestracji na algierskim rynku — który skurczył się o 53,7% — spadła o 14,7%.
Wskutek wprowadzenia nowych przepisów w Algierii, mających na celu zmniejszenie importu, Grupa nadal była liderem tego rynku, z udziałem zwiększonym o 10 punktów, do rekordowego poziomu 41,7%. Uruchomienie produkcji modelu Dacia Sandero w Oranie, ogłoszone 23 czerwca, stało się nowym bodźcem zwiększającym wolumen.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się o 12,8%, przy wzroście całego rynku o 3,8%. Rezultat ten został osiągnięty głownie dzięki dobrym wynikom spółki Renault Samsung Motors w Korei Południowej, która odnotowała wzrost o 25,9%. Sprzedaż modelu SM6, którego premiera miała miejsce w marcu 2016 r., osiągnęła już 27 200 egzemplarzy. W Chinach najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza było rozpoczęcie produkcji modelu Kadjar.
W regionie Eurazji liczba rejestracji modeli Grupy zwiększyła się o 4%, a udział w rynku wzrósł o 1,6 punktu, do 12,9%. Dobre wyniki w Turcji, gdzie Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 16,8% na rynku z dynamiką wzrostu 1,4%, są głównie zasługą modelu Fluence, którego sprzedaż wzrosła o 39%. Wynik ten był przeciwwagą dla spadku sprzedaży na rynku rosyjskim (-14%), gdzie Grupa mimo wszystko wykazała odporność na niesprzyjającą koniunkturę i odnotowała wzrost udziału w rynku o 0,4 punktu, do 7,7%.
W regionie obu Ameryk udział Grupy w rynku wzrósł o 0,3 punktu, do 6,2%. Na regionalnym rynku, który skurczył się o 8,2%, sprzedaż Grupy spadła tylko o 3,1%.
Marka Renault w pełni skorzystała z ponownego otwarcia rynku w Argentynie: sprzedaż wzrosła o 22,2% przy dynamice wzrostu całego rynku na poziomie 5,7%.
W Brazylii, gdzie rynek samochodowy odnotował gwałtowny spadek (-25,1%), Grupie udało się utrzymać pozycję, a nawet zwiększyć udział w rynku o 0,3 punktu, do 7,3%.
Nowy pick-up Renault Alaskan, zaprezentowany 30 czerwca w Kolumbii – to nowy atut Grupy, który ma umocnić jej pozycję w regionie, w tym segmencie.
Perspektywy rynkowe na 2016 r.
W drugim półroczu Grupa spodziewa się dalej korzystać z siły odnowionej gamy modeli, zarówno w Europie – dzięki niedawnym premierom Talismana, nowej Mégane i wkrótce Scénica – jak i na innych kontynentach – dzięki sukcesom Kwida w Indiach oraz niedawnemu wprowadzeniu modeli Captur w Rosji, Kadjar w Chinach i SM6 w Korei.
W tej sytuacji Grupa potwierdza swoje cele na cały rok:
– kontynuacja wzrostu globalnych wolumenów sprzedaży,
– umocnienie marki Renault w Europie,
– poprawa pozycji w każdym z pięciu regionów.
Źródło: www.info-ekspert.pl