Popularność CFM wśród małych i średnich firm stale rośnie. Już niemal co 5 firma z sektora MŚP korzysta z wynajmu długoterminowego aut – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Carefleet. Dla prawie połowy ankietowanych przewidywalność kosztów stanowi największą korzyść z usługi.
Dla prawie połowy przedstawicieli firm z sektora MŚP przewidywalność kosztów stanowi największą korzyść wynajmu długoterminowego samochodów. Badani przedsiębiorcy zwrócili również uwagę na możliwość relatywnie częstej wymiany aut (36, 8%) oraz korzyści finansowe (27,6%)’ – Wynajem długoterminowy nie tylko gwarantuje przewidywalność opłat, ale również umożliwia redukcję kosztów, które trzeba ponosić w przypadku zakupu pojazdów na własność. Czynsz za wynajem długoterminowy samochodu jest niezmienny i oprócz finansowania auta, pokrywa m.in. koszt serwisu mechanicznego, sezonową wymianę opon oraz ubezpieczenia – mówi Jarosław Pleskot, Dyrektor Finansowy w Carefleet S.A.
Usługa wynajmu długoterminowego cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Osiągnięta w 2015 roku dynamika wzrostu łącznej liczby aut w usługach CFM na poziomie 16,6% jest najwyższą odnotowaną przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Oznacza to, że co piąty nowy samochód osobowy kupiony przez firmy w polskich salonach w 2015r. znajdował się w usługach wynajmu długoterminowego.
Carefleet S.A. specjalizuje się w długoterminowym wynajmie floty pojazdów (Car Fleet Management). Spółka powstała w 2004 roku, poprzez wydzielenie istniejącego w Europejskim Funduszu Leasingowym Departamentu Car Fleet Management. Obecnie w Polsce zarządza flotą ponad 13 tys. pojazdów. Posiada oddziały w pięciu miastach (Wrocław, Warszawa, Poznań, Katowice, Gdańsk). Carefleet należy do Grupy Crédit Agricole, obecnej w 59 krajach świata. W skład polskiej części grupy wchodzą również Grupa Europejskiego Funduszu Leasingowego, Crédit Agricole Bank Polska (dawny LUKAS Bank), TFI Amundi i Crédit Agricole Ubezpieczenia.
Źródła
|