Ranking Best Brands przygotowywany jest corocznie, począwszy od 2004 roku. Wyłania on najlepsze marki na rynku, biorąc pod uwagę różne czynniki. Zestawienie opiera się na opiniach konsumentów. W tegorocznej edycji w TOP 10 znalazły się cztery marki motoryzacyjne.
Instytut badawczy GfK Market Research przeprowadził ankietę wśród 5 tys. konsumentów z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii. Wybierali oni spośród 58 działających w Europie przedsiębiorstw wytypowanych wcześniej na podstawie wielkości sprzedaży, wartości rynkowej oraz reputacji.
Ostateczny wybór konsumentów opierał się ponadto na takich kryteriach jak sympatia do marki, jej tożsamość, niepowtarzalność, reputacja, międzynarodowy charakter oraz rentowność.
Jak wynika z najnowszego badania Best Brands, najsilniejsze motoryzacyjne marki europejskie to Porsche, BMW, Audi i Michelin – jedyna firma oponiarska wśród 10 najwyżej ocenianych marek w Europie.
Najwyższe miejsca w zestawieniu 10 Best Corporate Brands in Europe zajęły kolejno:
1. Porsche
2. BMW
3. Bosch
4. Ikea
5. Adidas
6. Audi
7. Miele
8. Michelin
9. Nestle
10. L’Oreal